Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b-skat indbetalingskort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AMINO. Jeg åbnede min lille hobby virksomhed i JUNI 2016, og har faktisk slet ikke brugt den. Jeg har købt nogle neglelak i min virksomhedsnavn og betalt moms. Så faktisk har jeg kun brugt min virksomhed til at købe produkter til mig selv 1 gang. Der stod automatisk på min selvangivelse at jeg ville tjene 50.000 kr, men har nu ændret den til 0.

- Samtidig har jeg lukket min virksomhed, da jeg ikke får det brugt som planlagt. kan det virkelig passe jeg skal betale 951 kr i B skat, når jeg ingen indkomst har haft?Indbetalingskortet er ikke blevet fjernet efter jeg ændret min forskudsopgørelse??Er det fordi SKAT skal ind manuelt og fjerne det?


Mvh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil alt blive 0 hvis du forskudsangiver 0 - men du skal jo også lukke korrekt = du skal selv betale den neglelak og momsen ved at sælge fra firma til dig selv og så skal du udfylde udvidet selvangivelse hvor bla.,a du skal redegøre for ting du har købt og bogført med moms mm

Normalt skal skat bliver 0 hvis alt i forskud er 0 men det ændrer ikke ved at du skal lukke korrekt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John, Det forstår jeg ikke. Jeg har jo betalt MOMS.Det er ikke mit eget firma, men et på nettet jeg har købt neglelak af. Det et firma der har solgt mig neglelak og dertil moms oven i. Jeg har kun haft den ene udgift på 850 kr, som jeg har betalt for de neglelak som var inkl moms. Hvorfor skal jeg så betale 951 kr til skat?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

du har vel ikke betalt moms. Hvis du er momsregistreret har du vel har momsfradrag for dine køb og derfor skal de ud igen med moms - men det er gennemgået godt i blogindlægget
Det konkrete skat kan man ikke svare på uden at se hele forskudsopgørelse

vh JOhn H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)