Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelseskontrakt

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle 

Jeg har spurgt om det en enkelt gang, men ikke fået nogle svar. Det kan næsten ikke passe med alle de kvikke hoveder, der er her på Amino, så prøver lige en gang til :-) 

Min partner udtræder af vores virksomhed og overdrager 100% af sine iværksætter-anparter til mig. Stiftelsen af selskabet skete ved indskud af kontant 2,- DKK til kurs 200. Jakob ejer 50% af virksomheden og skal overdrage hele hans ejerandel til mig. Skal jeg så skrive i overdragelsesaftalen at sælger overdrager til køber nom. kr. 1 til kurs 200? Får jeg så alle hans anparter?

Håber at der er en som har svaret :-)

De bedste hilsner

Emil 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis firmaet er simpelt uden nogle komplikationer så kan du gøre brug af denne skabelon.

Anpartsoverdragelsesaftale

Ellers vil jeg anbefale dig at bruge en rådgiver.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-) Jeg anvender allerede en skabelon. Jeg er mere i tvivl om de tal der skal skrives ind er gjort på den rigtige måde, hvis jeg gør det som forklaret i mit indlæg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se I har en kaptial på 2 kr og du skal overtage den ene halvdel for 1 kr - så du skriver blot at du overtrager person x´s anparter i selskabet til 1 kr i.h.t. til aftale og at person x dermed er udtrådt at selskabet

I aktiebogen retter du ved at strege hans navn ud så det stadigt kan læses og så skrive dit navn under det for de samme anparter som makker havde og i det offentlige ejerregister retter du tilsvarende så din tidl makkers anparter nu står som dine (ved at du nu har dobbelt så mange som inden)

Du checker, at I ikke havde en ejeraftale (som I burde have haft) og om der er noget i vedtægter der skal ændres og du checker tegningsret i virk.dk og evt direktør som måske skal ændres (kræver generalforsamling der skal ind) og endeligt overfører du 1 krone til din makker via netbank som god dokumentatio

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for dit gode svar, John. Skal jeg ikke skrive til hvilken kurs eller er det lige meget?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg nok ikke svare sikkert på -. jeg vil mene du bare skal have antal anparter som jo fremgår af aktiebog og ejerregister  - og så jo i aftalen - prisen i er enige om - jeg tror ikke jeg helt forstod hvorfor der i stiftelse (hvis det er sådan) står der er stifte med 1 kr hver = alt 2 kr - til kurs 200 faktisk

Jeg er ikke helt med på var tanken var -

Stiftelsesdato: 15.03.2016.
Seneste vedtægtsdato: 15.03.2016.
Kapital:kr. 2,00.

Kapitalklasser: Nej

Indbetalingsmåde: Indbetalt kontant kr. 2,00  til kurs 200,00, fuldt indbetalt.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)