Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bud på isterningsforbrug i en alm. restaurant/bar?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen af jer, som har arbejdet i en restaurant som har et bud på, hvor mange liter isterninger denne restaurant/bar bruger om dagen? 
Jeg sidder nemlig og kigger på  isterningsmaskiner og kan se at man kan få mange forskellige ift. produktion af isterninger om dagen. 
Fx man kan få en som kan lave 240KG isterninger på 24 timer.


Vh.
Morten

Fra Vanløse
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 150
Fra  Dream Tattoo Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er ret svært at svare på , da det afhænger af hvad de laver på restauranten og baren og hvor mange kunder der er .

Mit bedste forslag .. ring til nogle forskellige og spørg. Det må man altså gerne :)

Bare sig du er i gang med en undersøgelse. Så er der mange der er villige til at svare. :)

http://www.dreamtattoo.dk - Tatovering fra 400,- pr. time. Piercing fra 350,- pr. piercing.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du selv ved det bedre end os andre. Du ved sikkert hvor meget vand og sodavand du sælger, eller den virksomhed du er ved at købe sælger. Regn med at du f.eks. leverer 4 isklumper til hver sodavand og 15 til hver kande vand så har du et godt bud. Nogle vil bruge lidt mere andre lidt mindre.

Men hvis du regner med at have 100 gæster per dag, og de i snit bruger 5 isterninger, så bruger du 500. går der 25 isterninger på et kilo så har du et behov på ca. 20 kg per dag - du skal dog huske at din isterning maskine sikkert kun arbejder i åbningstiden.

Jeg er altså ikke tjener, men tror alligevel mit svar burde give mening, men der er jo stor forskel fra sted til sted. På en burgerbar vil de jo tit fylde helt op med is fordi sodavand er dyrere end is, og så bruger de jo altså meget mere. Du kender bedre forbruget på dit sted end os andre.

Mvh

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke noget sludder, jeg mente selvfølgelig 250 (ikke 25) og det er nok for højt, så 100 terninger per kilo vil give ca. 5kg per dag.

Men ca. 50% af dine isterninger skal måske bruges mellem kl 18-20, så enten skal du kunne opbevare isterninger, ellers skal du nok regne med at kunne lave noget der ligner 5kg på to timer på de gode dage. Men har du en fryser er kapasitets behovet mindre.

PS. Du har jo ikke lige mange gæster en mandag som en lørdag (normalt)

Undskyld min forvirring...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)