Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forening, regnskabsførelse ved fest

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at oprette en studenterforening sammen med nogle fra studiet, og den skal blandt andet tilrettelægge en række selskabelige arrangementer.

Da vi ikke har prøvet at lave regnskab før, kunne jeg godt tænke mig at stille følgende spørgsmål: Hvor dybdegående skal et regnskab være for salget af den enkelte vare til en fest for foreningens medlemmer? Skal vi notere hver gang vi sælger noget, eller er det fint blot at oplyse hvor mange penge vi har stående på vores konto før og efter salg? Vi kunne godt tænke os en opsætning, hvor vi primært modtager betalinger via MobilePay og iZettle (korterminal), så det hele foregår digitalt, og så det forhåbentlig er nemmere at bogføre. Men vi vil jo om noget ikke beskyldes for forsøg på at huske med moms og lignende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I bør klart bruge kasseapparat eller Ipad kasse eller tilsvarende når der er moms indblandet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men hvad siger reglerne? Du skriver "bør", men hvad er reglen? For eksempel registrerer MobilePay og iZettle jo hver gang vi sælger noget. Det ville jo være lækkert, hvis vi ikke behøver mere end det, og momsen er jo den samme uanset hvad vi sælger. Så da bare MobilePay og iZettle angiver vores omsætning ville det være lækkert, hvis vi kunne nøjes med det!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

så længe i kan trække en liste der viser de enkle salg og momsen - og bogføre efter den list er det godt - Izettle kan køre som kasse mig bekendt- mobilepay rækker ikke - det vil ikke kunne vise salget og momsen som jeg ser det.  Du kunne også siger - bank viser vores omsætning - men den går ikke at bogføre efter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar (og undskyld mine spørgsmål!). Hvad er det præcis ved MobilePay, der ikke er nok? MobilePay viser jo også de enkelte indbetalinger?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kommer måske et dumt spørgsmål: hvorfor er det meget vigtigt med MobilePay? For så burde kontantbetalinger jo heller ikke være troværdige?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

mstaal:

Og så kommer måske et dumt spørgsmål: hvorfor er det meget vigtigt med MobilePay? For så burde kontantbetalinger jo heller ikke være troværdige?

Ja dumt - for uanset kontant eller andet skal man jo kunne vise bilag for handlen Unaset kontant eller MP - du virker ikke til at læse de svar du får men være lukket inde i en egen cirkel

Jeg tror du skal stoppe med  -det du kalder dumme spørgsmål - og betale for hjælp du stoler på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, mit spørgsmål er reelt; hvorfor er kontant betaling uden teknik at foretrække fremfor ingenting? Jeg synes absolut ikke, at det giver mening, at sige, at jeg spørger for sjov; Hvirfor er det bedre at betale kontant (hvilket man må) end at betale digitalt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ska man ikke gøre det mere kompliceret end det er. En forening af den nævnte omfang har - i det omfang der er tale om lejlighedsvise arrangementer - ikke krav om udstedelse af forenklet faktura eller kassebon.

Ved et arrangement er det i princippet nok at opgøre en omsætning baseret på hvad der var i "cigarkassen" ved start og ved slut. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)