Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forening, regnskabsførelse ved fest

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at oprette en studenterforening sammen med nogle fra studiet, og den skal blandt andet tilrettelægge en række selskabelige arrangementer.

Da vi ikke har prøvet at lave regnskab før, kunne jeg godt tænke mig at stille følgende spørgsmål: Hvor dybdegående skal et regnskab være for salget af den enkelte vare til en fest for foreningens medlemmer? Skal vi notere hver gang vi sælger noget, eller er det fint blot at oplyse hvor mange penge vi har stående på vores konto før og efter salg? Vi kunne godt tænke os en opsætning, hvor vi primært modtager betalinger via MobilePay og iZettle (korterminal), så det hele foregår digitalt, og så det forhåbentlig er nemmere at bogføre. Men vi vil jo om noget ikke beskyldes for forsøg på at huske med moms og lignende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

I bør klart bruge kasseapparat eller Ipad kasse eller tilsvarende når der er moms indblandet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, men hvad siger reglerne? Du skriver "bør", men hvad er reglen? For eksempel registrerer MobilePay og iZettle jo hver gang vi sælger noget. Det ville jo være lækkert, hvis vi ikke behøver mere end det, og momsen er jo den samme uanset hvad vi sælger. Så da bare MobilePay og iZettle angiver vores omsætning ville det være lækkert, hvis vi kunne nøjes med det!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :