Jeg er i gang med at sætte en FB-annonce op. Jeg har pt. sat annoncen sådan op: Målsætning: flere konverteringer på website (har også overvejet at vælge 'klik til website') |
Hej Anja
Hermed svar på dine spørgsmål:
1. Det gør i princippet ingen forskel. Prisen for et klik på Facebook afhænger af, hvor mange gange Facebook skal vise din annonce, før en person klikker. Når konverteringer er målsætningen, er det derfor ligemeget, om Facebook opkræver dig hver gang en person klikker eller hver gang annoncen vises - prisen vil være den samme.
2. Det er nogle vilde estimater. Hvis du er i tvivl, så sæt den til automatisk. Hvis du vil teste af, hvor meget du kan få for pengene, så start med at byde lavt og øg dit bud, hvis ikke annoncerne vises. Begynder de at performe godt, kan det ske, at prisen per klik falder, og så kan du igen byde lavere.
3. Yes, "samlet budget" kan aldrig overskrides. Prisen per klik afhænger af, hvor mange gange Facebook skal vise din annonce, før der skabes et klik. Hvis 1 ud af 100 visninger resulterer i et klik, er prisen per klik langt lavere, end hvis 1 ud af 1000 klikker. De 19,28 kr. er hvad Facebook estimerer et klik vil koste dig - ikke en visning. Men sæt kampagnen i gang og se, om du ikke rammer en lavere klikpris. Hvis det koster dig 19 kr. for et klik, er din kampagne målrettet de forkerte mennesker eller annoncen uinteressant.
Mvh. Kasper