Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formulering af handelsbetingelser til salg af onlinekurser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er igang med at ansøge om betalingsmodul til vores nye hjemmeside. Vi skal formulere handelsbetingelser ( på engelsk). Da vi kun sælger onlinekurser og intet andet, er det svært at bruge standardskabelon til normal e-handel ( inkl. tekst om levering og reklamation, refusion og fortyrdelsesret). Her får man "varen" så snart man har betalt- altså adgang til alt e-learningmaterialet med det samme, og dette kan ikke refunderes. Er der nogen her, som har måtte formulere noget til lignende situation?

Fra Gram
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ingrid,

Den problemstilling, du ridser op, er vi mange, der kender, og der er heldigvis råd for den. :-)

Ligesom med hurtigt forgængelige varer som fx mad så kan online produkter ikke returneres sådan rent praktisk, heller ikke inden for de gængse 14 dage, som man ellers altid har, når man køber produkter online (14 dages fortrydelsesret). Det skal først siges, at forbrugere som udgangspunkt har 14 dages fortrydelsesret fra indgåelsen af aftalen, også selvom det digitale produkt leveres på et fysisk medium, eller om det leveres online via download, streaming eller lignende.

MEN - du har mulighed for at aftale med kunden, at der ikke er nogen fortrydelsesret i forbindelse med købet. Prøv at se her: http://e-handelsjura.dk/e-handelsjura/fortrydelsesret/fortrydelsesret-ved-salg-af-ydelser/digitale-produkter/

Her finder du også svar på andre spørgsmål, der garanteret dukker op, når du arbejder videre med handelsbetingelserne. :-)

Go' vind!

Mvh Merise McDowall Frederiksen

Tilmeldt 17. Aug 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak- det er godt nok noget af en jungle :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)