Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Photoshop Batch Action hjælppppppppppppp

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Har nu stiret mig blind på et problem med mine Action Batch i Photoshop CS5, som jeg ikke kan tackle til vores produktskud/webshop.

Har gennem de sidste 2 år brugt Batch og lavet en del forskellige Actions uden problemer.
Lige med et vil ingen af dem virke mere. 

Udfordringen:

Har en PSD fil som er fritlagt.
record
Open file
Ændre på image size til 600 pix
Ændre på canvaz size til 775 pix
Save som JPG

Det virker fint i RGB og 8 bit og nu er baggrunden hvid.

Mennnnn nu kommer det der bugger.
Vi benytter en grå baggrund på alle billeder, og uanset hvilken metode jeg benytter for at få den på ovenstående så virker det bare ikke.
Alt efter hvilken måde jeg forsøger på, at få denne baggrund med i Actions, så stopper Batchen midt i det hele.
Baggrunden har jeg liggende som JPG med samme dimensioner 600x775.
Ved batch, har jeg overide på både open og save.

Som skrevet, så har vi batchet langt over 10.000 billeder uden problemer.
der er ikke ændret i mappestrukturen nogen steder.
Jeg har forsøgt med en reinstalle af Photoshop CS 5 og enda prøvet en nyer version for at udelukke programmet, men stadig samme problem.

har bare stiret mig total blind på problemet...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det løser ikke batch-problemet, men hvad med at gemme som png. Så kan du bevare den transparente baggrund.

Hans

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Det løser ikke batch-problemet, men hvad med at gemme som png. Så kan du bevare den transparente baggrund.

Hans

Hej Hans

Der er som sådan ingen grund til at bevare en transparent baggrund, da alle billeder skal ind i JPG 72 DPI/600 x 775 Pixel.

jeg Merger jo en PST(det fritlagte billede) med en JPG(den grå baggrund).

Kan se kæden hopper af når der skal en baggrund på i Action rækkefølgen.
jeg kan sagtens få det til at virke, hvis bare det er PST filen der skal minimeres og gemmes som JPG, hvilket vi allerede gør til Miinto.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:
Der er som sådan ingen grund til at bevare en transparent baggrund, da alle billeder skal ind i JPG 72 DPI/600 x 775 Pixel.

Jeg kan som sagt ikke løse dit batch-problem. Min tanke var blot, at med transparent baggrund behøver du slet ikke merge. Din png lægger sig jo bare oven på den grå baggrund på hjemmesiden. 

Dit merge-problem kan måske ligge i, at di psd-fil kan være i CMYK-farver og din jpg er i RGB, men hvis du kan køre processen manuelt uden problemer, burde batchen jo også køre af sig selv.

Min viden på området er hermed udtømt - held og lykke med løsningen.

Hans

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)