Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retur og bytteservice - online salg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal fortælle om kundernes rettigheder m.h.t. retur og bytteservice. Jeg har kigget lidt i købeloven, men kan ikke overskue det.

Det skal være både til indenlandske og udenlandske kunder.

Vi handler med musik-CD'er. I hvor lang periode har kunden ret til at returnere en vare og skal kunden selv betale returportoen?

En CD er normalt forseglet. Jeg går ud fra at vi kan kræve, at denne ikke er brudt?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. kunden er 14 dagen returret, fra det tidspunkt hvor den købte vare et kunden tilgængelig, dvs. han/hun har mulig for at afhente denne på posthuset, pakkeshop eller ligende.

2. hvis kunden inden for denne 14 dages periode tilkendegiver overfor dig som sælger at han/hun ønsker at fortryde købet, så skal kunden have af dig en anvist digital platform stillet til rådighed for at kunne gøre opmærksom på dette. Fra det tidspunkt har kunden så igen 14 dage til at sende produktet retur til dig. det vil sige at en kunde sagtens kan have produktet i 10 dage, på 10. dagen fortryde købet og derfra så have 14 dage igen inden produktet er afleveret hos fragtmanden.

3. Du kan som sælger kræve at kunden tilkendegiver en retur, så kunden ikke bare sender retur uden din viden.

4. Du kan som sælger kræve en specielt platform for kommunikation af retur hvor returren kun accepteres via denne.

5. produktet er købt i Danmark og derfor gælder de Danske regler for retur.

6. Du som sælger bestemmer selv om du vil hjælpe kunden med en gratis retur, men udgangspunktet er at det er for kundens regning og ikke mindst ansvar.

7. Den med forseglingen er vældig problematisk, da hvis man tager loven bogstavelig, rent faktisk har lov til at åbne forseglingen, lytte til den og returnerer den.
Hvis det var mig, ville jeg skrive mig ud af det, med at hvis kunden bryder folien, så betragtes det som en værdiforringelse af produktet, og derfor kan kunden ikke forvente at få hele beløbet godtgjort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for et fyldestgørende svar :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)