Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken lukker.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når virksomhedens bank lukker, så åbner man bare en ny.

Ja, det lydder nemt ikke... men sådan fungere det bare ikke længere.

Vores bank siden 2011 har netop meddelt deres kunder at de lukker og alle vores konti er opsagt pr. 17. januar 2017. Vi rådes til at søge anden bank omgående.

Men vi er dels et SmbA selskab og ejerne bor dels privat i udlandet. Det betyder at ingen bank vil have med os at gøre. Jeg har meget svært ved at se hvad der er ulovligt i sådan et setup - vi har fulgt alle love og regler til punkt og prikke. Vi er en fuldstændigt traditionel handelsvirksomhed der køber og sælger varer.

Hvis vi ikke finder en bank som vil have os som kunde så betyder det jo i praksis at virksomheden må lukke hvilket ville være temmelig trist.

Så gode råd er dyre og jeg er meget interesseret i at høre om andre har oplevet noget lignende og eventuelt hvad løsningen kunne være?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Supertankeren:

 hvad løsningen kunne være?

Få fat i en selvstændig bankrådgiver, prøv at tage en snak men Jens Haar fra firmaet Advisement. Personligt har jeg rigtigt gode erfaringer med at bruge dem til at finde en bank.  

www.advisement.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er givet en ikke helt let kombination med SMBA og ejerne i udlandet desværre. Omvendt, med ca 70 banker, så burde det, hvis I kan vise en fin historik i den lukkede bank, som aldrig viste overtræk eller nogen form for problemer, kunne løse det i EN af dem - blot besvær jo at jage rundt.

Ravns forslag kan bestemt følges sideløbende - der er flere sådanne konsulenter.

Bankens problem er de udenlandske som jo er super besværlige at kræve en kaution ind for. Der er mig bekendt intet ulovligt I at have en udenlandsk bank (er det i alle fald ikke for IVS og ApS), og den kan også tilknyttes det danske nemKonto system så den del er på plads. Det ville jeg da overveje her. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

det er givet en ikke helt let kombination med SMBA og ejerne i udlandet desværre. Omvendt, med ca 70 banker, så burde det, hvis I kan vise en fin historik i den lukkede bank, som aldrig viste overtræk eller nogen form for problemer, kunne løse det i EN af dem - blot besvær jo at jage rundt.

Ravns forslag kan bestemt følges sideløbende - der er flere sådanne konsulenter.

Bankens problem er de udenlandske som jo er super besværlige at kræve en kaution ind for. Der er mig bekendt intet ulovligt I at have en udenlandsk bank (er det i alle fald ikke for IVS og ApS), og den kan også tilknyttes det danske nemKonto system så den del er på plads. Det ville jeg da overveje her. 

vh John Hannover

Glem ikke indtjeningen. Der er ingen banker som "gider" tage kunder ind der ikke genererer indtjening.

 

Hvis trådstarters virksomhed kun har en indlånskonto (størrelsen af indestående i princippet ligegyldigt) så er der ingen indtjening til banken, praktisk talt kun udgifter (hvidvask-dokumentation, kautionsproblematikker m.fl.)

Så inden trådstarter går i banken (uanset om der er ekstern rådgiver på eller ej) så tænk over hvad i tager med i banken, hvordan kan banken tjene penge på at have jeres virksomhed som kunde? Har i et udlån? Skal i bruge finansielle instrumenter? Skal i handle valuta? er i parat til at betale gebyrer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Glem ikke indtjeningen. Der er ingen banker som "gider" tage kunder ind der ikke genererer indtjening.
helt enig. Det skulle man jo så mene kunne løses ved oprettelses gebyr og løbende måneds/kvartals gebyr - for selvklart vil en virksomhed kunne tjene på kunden og jeg er helt enig i, at uden gebyr så koster det (mybanker regnede på det) i snit banken omkring 1500 kr p.a. + der jo er den der risiko at moms f.eks. trækker konto i minus uanset aftale - at banken ved en webshop skal medvirke til at betale kunder tilbage ved retur inden for 14 dage - hvor ejeren kan have tømt kontoen

Desværre er erhvervskonti ikke som private - hvor banken kan stikke et debitor kort ud og nægte tilknytning til f.eks. PBS og sandheden er jo, at når man ser mange små f.eks. IVS der lukker, så er der en vis bankgæld - og den har ofte ikke været bevilget

Jeg vil derfor mene man burde kunne finde en bank, hvis man er indstillet på at betale et gebyr - nok samlet str.orden 3-5.000 da banken jo ikke bare skal gå i 0 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en noget kompliceret situation at stå i.

Hvis alternativet til et gebyr er at lukke virksomheden, så er gebyret sekundært.

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

En selvstændig bankrådgiver lyder som den bedste løsning i situationen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)