Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel aktier via holdingsselskab?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg har ca. 1,5 million dkr til gode for at handle aktier for hvor min primær strategi er “buy and hold” over et 5 til 7 årig horizont. Som jeg har forstået, er kapital indkomst skat 25% for indtjening under ca. 42000 kr om året og 45% derefter. Med en kapital på over 1 million, kan man hurtigt overskride de 42000 kr om året.

Derfor har jeg tænkt over at gøre dette via et holdingsselskab hvis der er vis skattefordele. Giver det måske mening af handle aktier med et holdingsselskab over 5-7 år og derefter langsomt afvikle selskabet som indkomst til skat på 38%? Der skal siges at efter 5-7 år vil jeg ikke har en løn indkomst længere, så udbytte / indtjening kommer 100% fra holdingsselskabet.

Tak for jeres input.

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Buffysboy:
Jeg har ca. 1,5 million dkr til gode for at handle aktier for hvor min primær strategi er “buy and hold” over et 5 til 7 årig horizont. Som jeg har forstået, er kapital indkomst skat 25% for indtjening under ca. 42000 kr om året og 45% derefter.
det er 27 og 42% men og loft ca 50.000 kr for de 27% - dobbelt op for ægtepar - så det vil tage ca 15 år at få ud til den lave %

Buffysboy:
Derfor har jeg tænkt over at gøre dette via et holdingsselskab hvis der er vis skattefordele. Giver det måske mening af handle aktier med et holdingsselskab over 5-7 år og derefter langsomt afvikle selskabet som indkomst til skat på 38%

Du vil jo først skulle have aktierne ind i et selskab, og det vil i sig selv jo udløse skatten, da de jo så forlader dig - man kan ikke bare flytte ting ind i anden juridisk enhed. Der vil du udløse hele skatten


Dertil kommer at investering i selskaber ikke er godt umiddelbart. Her betales først 22% selskabskat af gevinster og så udbytte skat eller skat af løn (som ikke er 38% selv om det er hvad skattekort måske viser men 42% inkl am bidrag)

Bedste lille råd er at du hvert år skal se om du i alle fald har brugt alle 100.000 kr du kan til 27% og hvis ikke - sælge og genkøbe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)