Hej kære Aminoer
Som teksten fortæller har jeg et par spørgsmål angående salg til detailbutikker. Vi står nu og skal åbne vores nye Webshop i december og i det nye år starter vi med B2B salg. Det produkt som vi ønsker, at sælge er et nyt produkt, som passer godt ind ved frisører, kosmetologer og lign.
Udsalgsprisen på vores produkt er 149,95kr pr. stk. og uden moms. 112,50kr Hvad er den normale avance på produkterne ved en frisør eller lign.? Avancen afhænger vel af mærke/produkt, samt antal af produkter og hvordan der afregnes?
Flere steder er det et krav, at man stiller varerne op gratis, og de betaler derefter per. Salg. Er avancen laver ved denne løsning? eller er det den samme som hvis de betaler kontakt, da de ser det som den service du skal levere som ny på markedet?
Tester er en nødvendighed til mine produkter, men er det mig, der betaler dem eller medregnes de i den samlede pakke?
Vi er ved at få lavet et display til vores produkter og der vil i alt være 12 tester og i alt 72 stk.
Jeg har ikke lavet en salgsopstilling medhenblik på salg til andre forhandler før, men måske der er en herinde som kan hjælpe. Tanker er at stille vores produkt op gratis, da det er en nyt koncept, og på den måde få vores produkt ud til forbrugerne hurtigere. Har hørt nogle snakke om, at ved køb af meget store partier snakker divider de udsalgsprisen med 2,5 og de gode indkøber betaler helst ikke over dette, men det afhænger vel altid af varer som man ønsker at sælge. Prisen på mit produkt til en frisør vil være mellem 80-90kr uden moms, men er avancen så for lav til at de gider gøre noget for at sælge det?
Håber der er nogle som kan være behjælpelig J |
Jeg var for mange år siden ansat på et engros lager med frisørartikler. Vores indkøbspris på en klipper (hundeklipper) var ca 35,- kr. og den stod i butikken til 249,- på tilbud og 499,- til normal pris.
Der er kæmpe store avancer på de kendte mærker. Det er dog kun på engros siden og ikke til frisøren eller Bilka.