Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af produkter til frisører og andre detailbutikker. Hvordan laver man en prof. salgsopstilling som gavner sælger og køber?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

 

Som teksten fortæller har jeg et par spørgsmål angående salg til detailbutikker.

Vi står nu og skal åbne vores nye Webshop i december og i det nye år starter vi med B2B salg.

Det produkt som vi ønsker, at sælge er et nyt produkt, som passer godt ind ved frisører, kosmetologer og lign.

 

Udsalgsprisen på vores produkt er 149,95kr pr. stk. og uden moms. 112,50kr

Hvad er den normale avance på produkterne ved en frisør eller lign.?

Avancen afhænger vel af mærke/produkt, samt antal af produkter og hvordan der afregnes?

 

Flere steder er det et krav, at man stiller varerne op gratis, og de betaler derefter per. Salg.

Er avancen laver ved denne løsning? eller er det den samme som hvis de betaler kontakt, da de ser det som den service du skal levere som ny på markedet?

 

Tester er en nødvendighed til mine produkter, men er det mig, der betaler dem eller medregnes de i den samlede pakke?

 

Vi er ved at få lavet et display til vores produkter og der vil i alt være 12 tester og i alt 72 stk.

 

Jeg har ikke lavet en salgsopstilling medhenblik på salg til andre forhandler før, men måske der er en herinde som kan hjælpe.

Tanker er at stille vores produkt op gratis, da det er en nyt koncept, og på den måde få vores produkt ud til forbrugerne hurtigere.

Har hørt nogle snakke om, at ved køb af meget store partier snakker divider de udsalgsprisen med 2,5 og de gode indkøber betaler helst ikke over dette, men det afhænger vel altid af varer som man ønsker at sælge.

Prisen på mit produkt til en frisør vil være mellem 80-90kr uden moms, men er avancen så for lav til at de gider gøre noget for at sælge det?

 

Håber der er nogle som kan være behjælpelig  J

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var for mange år siden ansat på et engros lager med frisørartikler. Vores indkøbspris på en klipper (hundeklipper) var ca 35,- kr. og den stod i butikken til 249,- på tilbud og 499,- til normal pris.

Der er kæmpe store avancer på de kendte mærker. Det er dog kun på engros siden og ikke til frisøren eller Bilka.

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret Lars.

Det må man da kalde en god avance men ja som du siger er det på engros siden :)

Håber der er andre der kan hjælpe mig lidt på vej.

Tak på forhånd

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Branchen lider meget under, at "deres" produkter sælges i webshops. Forstået på den måde, at man tidligere havde eksklusivitet på de bedre mærker, og at salget nærmest udelukkende foregik gennem frisørsalonerne. Idag sælges alt alle steder, og man har mistet meget produktsalg til webshops. 

Så du vil uden tvivl møde modstand på din egen webshop. Frisøren vil simpelthen se det som en konkurrent.

At stille produkter op gratis, og først afregne ved salg, vil sikkert gøre det nemmere at komme ind i salonerne, men vel også en relativ dyr løsning for dig....

Du er velkommen til at smide mig en besked. Har et indgående kendskab til branchen, og vil hellere end gerne stille min viden til rådighed.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et af mine firmaer leverer til nogle af de største webshops med hårprodukter, og jeg kender ret godt til branchen, ihvertfald hvordan den er opbygget...

Først og fremmest er din avance på produkter uattraktiv, med mindre du har et produkt, som der virkelig kan sælges mange af. Og her menes der mange. Især hvis du vil have produktet solgt i frisørsaloner. 

De har nemlig kun meget lidt hyldeplads, og derfor skal produkterne gerne sælge godt, samtidig med at der skal være en god avance.

En normal avance er udsalgsprisen divideret med 2,2-2,5. Har du ikke et kendt mærke eller et attraktivt produkt, skal din avance betydeligt højere op...

Du bør ligeledes være opmærksom på, at frisører ikke altid er de bedste til at betale regningerne til tiden. Nogle gør det, men der er er mange, som skal have adskillige rykkere og forlængede betalingsfrister.

Derfor skal du være opmærksom på, at du i en evt kalkule skal budgettere med væsentlige tab eller højt tidsforbrug til opkrævning af tilgodehavender.

Jeg har af den årsag valgt ikke at fokuserer på frisører med mindre produkter, der er ganske enkelt for meget arbejde i små ordre.

Så der er mange ting, som du bør have med i overvejelserne. Dertil kommer, at mange frisører forventer, at du møder op og viser dem produktet, ligesom du skal uddanne deres personale i dette. Det kommer derfor til at koste en del i km penge, som ligeledes skal indgå i dit regnestykke...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

hvordan skal du finde frisør kunder og har du et værktøj til det ?

Jeg vil gerne hjælpe dig.

Send dit nr

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker sender lige en PB :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyaken:

Mange tak for svaret Lars.

Det må man da kalde en god avance men ja som du siger er det på engros siden :)

Håber der er andre der kan hjælpe mig lidt på vej.

Tak på forhånd

Du er jo netop engros ledet i denne sag, du skal forvente at frisøren vil betale dig ca 30 kroner ex moms hvis produktet skal sælges for 150 med moms til kunden.

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Okocha123

nn markedsdata er da en start også er der vel bare op på hesten og igang med at sælge :)

Hjælp kan man vel altid bruge så du er velkommen med gode råd.

Takker

Tilmeldt 15. Nov 15
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

30kr ex. moms vil være for billigt, hvis jeg skal stille mine produkter op gratis, og at de betaler efter pr. salg. 

Selve de tester som er i ens display er det mig eller kunden som betaler dem?

Der er ikke rigtig andre, som har vores produkt, og det er derfor ikke en voks eller en shampoo/balsam vi kommer med.

Vil 40 til 50kr ex moms være urealistisk hvis dette produkt ikke findes ved andre butikker som matas osv ?

Som Fastion-Seller siger i hans indlæg.

Udsalgsprisen divideret med 2.2 - 2.5 det lyder mere rimligt, hvis der skal være penge til udgifterne med salget.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)