Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer man bedst i gang med annoncering?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Nov 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har brug for råd. Det handler i bund og grund om, hvordan man bliver en haj til Facebookannoncering, men lad mig uddybe situationen:

Jeg er nyuddannet fra Medievidenskab - en uddannelse der giver en bred og i høj grad teoretisk indsigt i medier og mennesker, men desværre meget få konkrete værktøjer og erfaringer, når det kommer til at arbejde "hands on" med (sociale)medier.

Jeg skal i forbindelse med en 8-ugers virksomhedspraktik udarbejde en social media-strategi for en mindre dansk virksomhed. Jeg har i den forbindelse læst en masse om faldet i organisk rækkevidde og det øgede behov for annoncering. Jeg har læst om de forkellige annoncemålsætninger og reflekteret over virksomhedens mål. Det er en virksomhed med et begrænset budget, og jeg forventer, at det vil kræve en del overtalelse, hvis der skal bruges penge på facebook annoncer. Her kommer mit problem. Jeg har aldrig arbejdet med betalt indhold, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig til planlægningen af et evt. annoncebudget. Virksomheden vil højst sandsynlig gerne have en ide om, hvad det koster at annoncere på Facebook (og det vil jeg også gerne), og der kommer jeg til kort. Jeg er godt med på, at prisen afhænger af målgruppen og annoncemålsætningen (og andre ting?), men hvordan kan jeg komme det endelige beløb nærmere? 

Når jeg læser om annoncering på nettet, skriver mange, at det handler om at prøve sig frem, men det er svært at sælge ind til en virksomhed - især når man ingen erfaring har med annoncering. Jeg vil jo helst heller ikke bruge de begrænsede økonomiske midler der evt. er til rådighed på en dårlig måde. 

Hvordan startede I ud? Har I nogle gode råd? Hvordan bliver man en haj til Facebookannoncering?