Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se om en webordre er svindel?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Svane:

Du kan også sige at der var problemer med kreditkort betalingen og bede dem om at betale med kontooverførsel.

Det vil jeg ikke anbefale, da der dermed er stor sandsynlighed for, at du mister kunden, såfremt det er en reel kunde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Hvorfor skal man finde på forklaringer for at kunden kan bekræfte hvem de er, der kan stadig svindles, men hvorfor ikke bare skrive det som det er, som du skrev i første indlæg herinde, var jeg kunde ville jeg med glæde bekræfte hvem jeg var, og bare være glad for at der blev holdt lidt øje med høje ordre.

Fordi det langt fra er alle kunder, som har den tilgang, som du har til det. Mange føler sig krænket, når man beder dem omkring yderligere identifikation...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus:
Har i nogle gode tips til hvordan man kan sikre sig bare 90% at det ikke er svindel, og hvem hænger egentlig på den hvis det er et stjålet kort kunden bruger?

For vores vedkommende, er uregistrerede taletidskort en ret god indikator på mulig svindel. I hvert fald når der bliver købt iPhones. En dyr telefon med et dyrt taletidskort harmonerer dårligt. I sig selv er det ikke afgørende, men når det kombineres med en "possible fraud", er der sandsynligvis god grund til at være opmærksom.

Hvis grunden til at den markeres som "possible fraud" er at der bruges proxy, er du næsten helt sikker på at der er noget galt. Det er i hvert fald nogen, der ikke har lyst til at vise ret meget om dem selv, hvis de både har et uregistreret taletidskort, og gemmer sig bag en proxy.

Vi bruger en noget tidskrævende, men næsten skudsikker, metode når der handles dyre ting, og vi ikke er 100% sikre på at ordren er i orden. Helst ville vi gerne lave en micro-trækning på kortet, men så snart vi hæver et beløb, kan vi ikke hæve mere.

Så i stedet hæver vi et lidt mindre beløb, end det der står på fakturaen. Handler kunden for eks. 2.000 kr. hæver vi måske 1.999,68 kr. og ekspederer ordren. Dog bliver pakkelabelen lavet, så kunden ikke kan se pakkenummeret, og det kun er os der får besked. Så snart pakken ligger klar til afhentning, sender vi standard mailen til kunden.

I dette tilfælde, hvor det er en pakke med omdeling, er vores mail en smule anderledes udformet, og vi forbryder os reelt mod reglerne. Men vi har clearet metoden hos Nets, der umiddelbart ikke har nogen indvendinger. Men de ved også hvor meget fraud vi udsættes for.

Da det er et MasterCard, går der typisk 2 dage før kunden kan se trækningen. Men vi ekspederer ordren (og i dette tilfælde må kunden godt få pakkenummeret), uden at udlevere den til GLS eller Post Danmark. Det første vi så gør om morgenen på 2. dag er, at sende denne standard mail:

Emne: Vigtig info vedr. din bestilling på WEBSHOPNAVN – Ordre # ORDRENUMMER

Kære FORNAVN EFTERNAVN,

Tak for din bestilling på WEBSHOP NAVN – Ordre # ORDRENUMMEREt

Vi har pakket og klargjort din ordre , men før vi kan udlevere den til GLS er vi nødt til at have bekræftet at det er dig der har bestilt den. 

På grund af en kraftig stigning af 3. mands misbrug af Dankort / kreditkort (ordrer hvor kortholder ikke ved at der bliver handlet på betalingskortet), har vi desværre været nødsaget til at indføre et ekstra sikkerhedstjek på dyre ordrer.

Den eneste måde vi kan være helt sikre på at det er Dankort / kreditkort ejeren der har afgivet denne bestilling, er at sikre os at ordreafgiver har adgang til at se transaktioner på den bankkonto der er tilknyttet betalingskortet.

Jeg skal derfor bede dig om at logge ind på din netbank, og besvare denne mail med det præcise beløb vi har trukket for denne ordre. 

Det er et ”skævt” beløb altså ikke 5.999,00 DKK

Lige så snart vi har modtaget din mai,l bliver pakken overdraget til GLS, der leverer den førstkommende hverdag.

Jeg beklager det besvær dette måtte medføre for dig, men dette er et tiltag vi har været nødt til at indføre på grund af den kraftige stigning i forsøg på kreditkortsvindel. Dette er derfor lige så meget for din sikkerhed, som det er for vores.

Har du spørgsmål til noget af dette, er du meget velkommen til at ringe til os på telefon VORES TELEFONNUMMER, eller besvare denne mail.

Bedste hilsner
WEBSHOPNAVN
NAVN PÅ KUNDESERVICEMEDARBEJDER

Kundeservice: TELEFONNUMMER

Vi har en lidt anderledes udformet mail til dem der leveres til pakkeboks / pakkeshop.

Dette er ikke en 100% skudsikker metode, men tæt på. Vi har kun haft en enkelt der har oplyst beløbet, for efterfølgende at lave en chargeback. Jeg kender ikke status på den sag, men sidst jeg hørte fra politiet, var hun selv sigtet. Men kun en enkelt ud af de "flere" forsøg vi hat hver eneste dag, er meget tilfredsstillende.

Og vi har stortset ingen negative tilbagemeldinger på disse mails. Altså af dem der har rent mel i posen. De fleste svarer bare med beløbet, og andre tilknytter en kommentar hvor de sætter pris på denne ekstra sikkerhed. Jeg tror at vi ialt har haft 4 - 6 der ikke har været tilfredse. Og ca. halvdelen forstår det alligevel godt, når de sidder med deres telefon, og vi forklarer at vi desværre ikke har samme mulighed for pinkode, som når de i supermarkedet bekræfter "ejerskab" på det kort de betaler med.

Det virker hos os, så brug det hvis du vil :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Hej Rasmus.

Nu kender vi ikke din betalingsløsning, men hos ePay har jeg tilmeldt med 3D security, hvor kunden får tilsendt en sms med kode til godkendelse af kreditkort.

Så er kortet stjålet, skal de også ha stålet mobilen, som er tilknyttet kortet.

Mvh. Niels

Webdesign

Det prøvede vi selv i en kort periode. Dét var desværre noget af en konverteringsdræber

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Genial metode! Den virker dog kun for danske kunder. Har man en kunde fra f.eks England med et mastercard, hæves forbruget på mastercardet en gang om mdr, og det vil give besvær :)

Men for danske kunder, er det da en genial måde at løse udfordringen på :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det har i hvert fald været ret effektivt. Men det tager som nævnt lidt længere tid pr. ordre, hvilket dog er givet godt ud.

Vi handler endnu kun i Danmark, og du har sandsynligvis ret i at det ikke går i udlandet. Men det er mit indtryk at 3D Secure er mere udbredt udenfor Danmark, så her håber jeg at det vil kunne bruges.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Fashion-Seller:

Det har i hvert fald været ret effektivt. Men det tager som nævnt lidt længere tid pr. ordre, hvilket dog er givet godt ud.

Vi handler endnu kun i Danmark, og du har sandsynligvis ret i at det ikke går i udlandet. Men det er mit indtryk at 3D Secure er mere udbredt udenfor Danmark, så her håber jeg at det vil kunne bruges.

Ja det er da givet godt ud, når man tænker på risikoen for en chargeback...

3D Secure og Visa Verified virker super, det er dog ikke perfekt, hvorfor man stadigvæk altid skal tjekke ordrene for, om der er noget galt. Især dem fra Holland er gode til at komme igennem 3D secure delen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for rigtig mange gode inputs!

Enden på visen blev, at vi bedte kunden om at sende en kopi af noget legimitation, og der kom selvfølgelig intet svar retur.

Et par dage efter blev vi kontaktet af korthaver, som undrede sig over der var reserveret et så stort beløb hos os.
Så vi fik annulleret ordren og alt er i den skønneste orden.

Vi er ved at undersøge hvordan og hvorledes mht. 3D Secure, det lyder som om det er vejen at gå for at sortere en stor del kort svindlere fra.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

3D secure er ikke vejen frem. 
Mange kort virker ikke. Kun specielle banker understøtter systemet.
Er det kunder fra udlandet som du kan bruge 3D secure på er det en god løsning.
Første gang kunden skal bruge 3D secure, skal de have nem-id frem for at blive oprettet.

Mange kunder løber skrigende væk fra din shop, da det ikke er almindeligt at bruge i Danmark, og en ekstra registrering, gør kunden utryg når de kommer ind på en helt anden side hos 3D-Secure.

Spot svindleren...

Med hensyn til svindel, så ring til nummeret. Reagerer de ikke, er svindel en stor mulighed. Skriv også en mail og begrund med at der gik noget galt med betalingen. Er kunden en rigtig kunde, så ringer de tilbage.

Søg evt. efter andre mobilnumre på adressen. Det viser sig hurtigt at de numre der er registreret er nogle helt andre numre. Når du ringer, ligner de normalt et stort spørgsmålstegn.

Der er 4 måneder til at lave en indsigelse over en betaling, fra kundens side. Så det er vigtigt at der ikke sendes varer i blinde. 

I sidste uge havde jeg selv en ordre til et sommerhusområde. Mobilen virkede ikke... Jeg slettede ordren.

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nogle gange blevet ringet op af medarbejdere fra webshops hvor jeg har handlet, fordi jeg har et meget nemt mobil nummer samt en forholdsvis heldig Gmail adresse. Det virker åbenbart suspekt. ;) Det har fungeret fint, også for mig som kunde.

Hvis jeg blev bedt om at indsende kopier af kørekort eller andet, ville jeg nok springe fra og finde et andet sted at handle.

Hvordan kan i se om det er et taletidskort?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)