Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Se om en webordre er svindel?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer, 

Her på et regnfuld søndag, tikkede en af de "bedre" ordre ind på 3000+ på webshoppen, normalt ligger vores ordre mellem 200-600 kr. vi er stadig relativ nye, så har ikke de store ordre, selvfølgelig skal en gang være den første, men det virker lidt suspekt, må vi indrømme.

Kunden har købt 7 varer, betalt med mastercard, og valgt levering til døren. Men Kundens telefon nummer er et taletids kort, og hos vores betalings gateway, er der markeret "Possible fraud", men det skriver den også hvis ordre er over 2200 DKK, har jeg læst mig til.

Har i nogle gode tips til hvordan man kan sikre sig bare 90% at det ikke er svindel, og hvem hænger egentlig på den hvis det er et stjålet kort kunden bruger?

God søndag til jer :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bed kunden sende et billede af sit kreditkort, hvor navn, udløbsdato og de sidste 4 cifre i kortnummeret er synlig...

Er det en reel kunde, vil vedkommende sende dette, er det svindel, bliver i svinet til :)

En person fra Visa/Mastercard gav os det tip tidligere på Customfit, fordi vi en overgang havde store problemer med fraud bestillinger fra Holland...

Og husk at pakke det ind i en sød mailtekst, hvor I skriver, at det er andre, som har markeret ordren som mulig svindel, og at I er blevet bedt om at tjekke op på det på denne måde. Det gør kunden meget mere samarbejdsvillig + de giver ikke jer skylden :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tak for svar, det var meget brugbart, men jeg tænker også bare, selvom det er svært at gardere sig 100% imod, men hvis han har stjålet kreditkortet og brugt kortholders navn ved ordre oprettelsen, så vil det jo passe sammen det hele?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Tak for svar, det var meget brugbart, men jeg tænker også bare, selvom det er svært at gardere sig 100% imod, men hvis han har stjålet kreditkortet og brugt kortholders navn ved ordre oprettelsen, så vil det jo passe sammen det hele?

Det er umuligt at beskytte sig imod, men oftest er det bare kortnummeret, udløbsdato og CVC nummeret, som de har...

Du kan evt bagefter tjekke på Krak eller andre sider, om ejeren af kortet bor på adressen. Er det i en opgang, kan du ringe og spørge en nabo...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi prøver lige at sende en mail til kunden først og så prøver vi at tage den derfra.

Tusind tak for hurtig og brugbart respons.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus:
og hvem hænger egentlig på den hvis det er et stjålet kort kunden bruger?
Det ender du med at gøre. Skriv til kunden og bed ham kontakte dig - og bed ham om at bekræfte sin identitet - du kan jo blot henvise til at du får en melding om at hans kort desværre er markeret til muligvis at være "fraud" -

Og - generelt - hvad der lyder for godt til at være sandt (og det gjorde den her ordre) - er det meget sjældent.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også sige at der var problemer med kreditkort betalingen og bede dem om at betale med kontooverførsel.

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har jævnligt ordrer som er markeret som mulig fraud. Det skyldes for det meste at der er gennemført flere betalinger fra ip adressen. Vi har endnu ikke haft en dårlig oplevelse med det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skal man finde på forklaringer for at kunden kan bekræfte hvem de er, der kan stadig svindles, men hvorfor ikke bare skrive det som det er, som du skrev i første indlæg herinde, var jeg kunde ville jeg med glæde bekræfte hvem jeg var, og bare være glad for at der blev holdt lidt øje med høje ordre.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Nu kender vi ikke din betalingsløsning, men hos ePay har jeg tilmeldt med 3D security, hvor kunden får tilsendt en sms med kode til godkendelse af kreditkort.

Så er kortet stjålet, skal de også ha stålet mobilen, som er tilknyttet kortet.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)