Hej alle aminoer, Her på et regnfuld søndag, tikkede en af de "bedre" ordre ind på 3000+ på webshoppen, normalt ligger vores ordre mellem 200-600 kr. vi er stadig relativ nye, så har ikke de store ordre, selvfølgelig skal en gang være den første, men det virker lidt suspekt, må vi indrømme. Kunden har købt 7 varer, betalt med mastercard, og valgt levering til døren. Men Kundens telefon nummer er et taletids kort, og hos vores betalings gateway, er der markeret "Possible fraud", men det skriver den også hvis ordre er over 2200 DKK, har jeg læst mig til. Har i nogle gode tips til hvordan man kan sikre sig bare 90% at det ikke er svindel, og hvem hænger egentlig på den hvis det er et stjålet kort kunden bruger? God søndag til jer :) |
Bed kunden sende et billede af sit kreditkort, hvor navn, udløbsdato og de sidste 4 cifre i kortnummeret er synlig...
Er det en reel kunde, vil vedkommende sende dette, er det svindel, bliver i svinet til :)
En person fra Visa/Mastercard gav os det tip tidligere på Customfit, fordi vi en overgang havde store problemer med fraud bestillinger fra Holland...
Og husk at pakke det ind i en sød mailtekst, hvor I skriver, at det er andre, som har markeret ordren som mulig svindel, og at I er blevet bedt om at tjekke op på det på denne måde. Det gør kunden meget mere samarbejdsvillig + de giver ikke jer skylden :)