Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Støbning af plastik element?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg står og skal have produceret et plastik element i en solid hård, gerne tung plastik. Emnet er ca 5x3x1.5 cm (skal have produceret 1000 stk til at starte med)

Jeg har erfaret at det er meget dyrt at få lavet et værktøj i Dk og ville høre om nogle af jer har erfaringer med andre processer som er billigere eller kender til nogle gode og ikke for dyre producenter her i dk eller i udlandet. 

Tilmeldt 8. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian.

Jeg kan måske Hjælpe. Har du overvejet og få Udstanset dine emner.

Kan du eventuelt forklare lidt mere omkring dine emner.

 

MVH

Claus

Stanseriet A/S

 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 57
Fra  Damvig A/S Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Afhængig af hvor detaljeret din part er kunne 3D-print være en mulighed. Vi laver en del produktions-print for andre kunder, da det giver nogle muligheder for at styre
antal og design på helt andre måder end ved traditionelle teknikker.

Det kan sagtens være en fordel i opstarten af et nyt produkt eller hvis man ønsker at have mange varianter af et produkt. (der er ingen onkostninger til forme)
Man kan på den måde "teste" sit nye produkt på kunderne og samtidig have mulighed for at optimere det løbende.

Er du interesseret i at høre mere er du velkommen til at kontakte mig.

Hilsen
Flemming

Flemming

Prototal Damvig A/S
3D-printed solutions til prototype og produktion.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Kan du evt. sende mere info om produktet  mb@nowi.dk - vi laver normalt ikke produkter men derimod displays/emballage i plast - men emnet størrelse siger mig at vi måske kan hjælpe dig. Tror måske vi i dine antal kunne lave det i akryl, enten fræset eller sprøjtestøbt.

Du kan sende en mail, så kan vi tage dialogen videre over telefonen, når jeg har set dit produkt.

/Michael

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Prøv at undersøge om protomold.co.uk kan producere det. De har automatiske processer der producerer forme i aluminium med udgangspunkt i en 3D fil. Hvis dit emne ikke er for komplekst kan de producere med ret billige opstartsudgifter, men til gengæld med en lidt højere stykpris. De producerer gerne små partier som de 1000 du nævner.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

johanneshl:

Hej 

Prøv at undersøge om protomold.co.uk kan producere det. De har automatiske processer der producerer forme i aluminium med udgangspunkt i en 3D fil. Hvis dit emne ikke er for komplekst kan de producere med ret billige opstartsudgifter, men til gengæld med en lidt højere stykpris. De producerer gerne små partier som de 1000 du nævner.

Prøv også eMachineshop.com.

Min erfaring med protocut som er subtractive manufacturing delen er at de er exceptionelt dyre ved multistyk.

eMachineshop erret suveren med at du kan teste hvad din part koster i enkeltstyk, forskellige materialer, i forskellige processer, og ved plast støbning får du formpriser + stykpris og det er ikke forskrækkende.  

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Protocut kender jeg ikke, men protomold er almindelig sprøjtestøbning - inklusiv overmolding, som var det jeg skulle bruge dem til. Hvis du kender et billigere alternativ som kan dette, må du gerne give lyd. Protomold kan man hurtigt få en pris af (automatiseret), ved at sende dem en fil (en såkaldt quote).

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

johanneshl:

Protocut kender jeg ikke, men protomold er almindelig sprøjtestøbning - inklusiv overmolding, som var det jeg skulle bruge dem til. Hvis du kender et billigere alternativ som kan dette, må du gerne give lyd. Protomold kan man hurtigt få en pris af (automatiseret), ved at sende dem en fil (en såkaldt quote).

Proto Labs som firmaet hedder laver både CNC, 3D print og støbning

https://www.protolabs.com/services

Det er fedt at du uploader dine egne filer direkte, hvor det sjældent lykkes hos eMachineshop hvor du så skal igennem samme process som hos protolabs. Hvis du tegner emnet i emachineshop får du dog en helt fantastisk pris/konstruktionsmæssig feedback og delene er virkelig billige i større mængder.

Protolabs (har kun nbrugt CNC delen) svinger fra en super løsning til priser der er helt ude i hampen og de er meget begrænsede af i format størrelser.

Tilmeldt 12. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Fra  APN Music Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Læser interesseret med på bloggen her. Har produktion af to slags spil æsker, hvor indbakken i disse er LTD Plastazote skum. Men det er dyrt, at få fremstillet og vi overvejer derfor at få lavet en indbakke af sort akrylplast - ligesom man bruger til spil som f.eks Trivial Pursuit o.a. 

Men kan man isætte sådan en indbakke i æsker af plast? 

Og kan det betale sig at få det lavet i østen, når det kun drejer sig om 500-1000 stk æsker? 

hilsen 

Anette

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

A. P. Nielsen:
Og kan det betale sig at få det lavet i østen, når det kun drejer sig om 500-1000 stk æsker?

Nej :)

Har du overvejet at finde en "konkurrent", som også udvikler og pakker spil der allerede har lignende løsning og simpelthan foreslå dem at i køber dette emne ind sammen. Det er jo ikke emballagen der differentiere jeres salg/kunder og i ville muligvis begge kunne få et lidt billigere produkt grundet højere samlet indkøb. (hertil kommer at du ikke skal betale opstartomkostninger til et nyt produkt der allerede eksistere)

Blot mine 50 cents :)

God søndag.

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)