Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense - Hvordan ved google hvilke annoncer der skal vises?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg tænker lidt over hvordan Google sørger for at vise de rigtige adsense annoncer på de rigtige sider, og helst så annoncen passer på emnet på den side den vises.

Jeg kan se nogle forskellige metoder, det skal siges at jeg ikke har arbejde med adsense, syntes bare at ideen er genial og burde bruges mere ved fx bannerannoncering også, ved godt google er gået igang med dette. Forstår bare ikke at de større bureauer ikke bruger denne teknik mere(gjorde de ikke sidste jeg snakkede med dem ihvertfald)

1. Når en bruger åbner en side og Adsense scriptet gør sit, beder adsense scriptet så google om at returnere en række keywords for den pågældende side, og så vise de annoncer som passer på de keywords - kort fortalt? Dette må betyde at Google i forvejen vil have indekseret og fastsat nogle keywords for den pågældende side. Indekserer og fastsætter google disse keywords efter at man har opsat adsense på en side. Eller er der allerede keywords for alle indekserede sider på nettet

2. Eller måske: Google tjekker realtime hvilken slags keywords der er på den side hvor adsense reklamen skal vises og returnerer resultatet med det samme?

Håber der er nogle der kan fortælle mig hvordan det virker. 

 

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Google bruger flere crawlere/spidere/robotter til at indsamle informationer om de sider der findes i deres database. GoogleBot fiser rundt og indsamler info om din hjemmeside og det er så det indhold du søger på via Google. GoogleBot har en lillebror der hedder MediaBot (eller noget i den retning) den kommer fordi din hjemmeside i det øjeblik du smider adwords på. MediaBot besøger dig og finder ud af hvad de sider du har adwords på handler om, på den måde opstår koblingen mellem adwords og sidens "tema/indhold".

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)