Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handicaptoliet hjælp til cafe

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle

Jeg har fundet de dejligste små lokaler på nørrebro til en lille coffeeshop/cafe, det bliver prima take away kaffe og lidt sandwich.

Det sted jeg har kigget på er en gammel kælder butik med 2 små lokaler der til samme udgør 39 kvm, ude i gården lige overfor også i kælderen ligger toilettet, hvilket fødevarestyrelsen siger god for.

mit problem er at miljø og teknik styrelsen siger at det SKAL være et handicap toilet, men bliver svært da der ikke er plads eller afløb til toilet i de lokaler som jeg vil bruge til cafe, og det toilet der er der er ikke er stort nok til en kørestol og derudover er både lokalerne og toilettet 3 trin ned fra gade niveauet.

Så mit spørgsmål er skal jeg bare glemme de lokaler og finde noget nyt ( hvilket jeg ville blive meget ked af da jeg har drømt om det sted i noget tid) eller tror i jeg kan få tilladelse alligevel sådan som det er??

Håber i kan hjælpe :) 

Mvh Strangesen

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Den er meget svær at give et godt svar på.

Er det fordi du har læst, at der skal være et handicaptoilet? Eller har du fået personlig besked på, at det skal være der?

Hvis du "kun" har læst det, f.eks. i bygningsreglementet 2015, så skal du vide, at det faktisk er muligt i givende situationer at afvige fra BR15. Dette kræver naturligvis en godkendelse. I det korrekte tilfælde, kan man argumenter for, at de 3 trin ned alligevel  vil forhindre handicap bruger i kørestol at besøge din cafe. Eller man kan søge om at få lavet en alternativ indretning til HC toilet (der findes folk der vejleder i dette). Med andre ord - Der flere muligheder, som du bør undersøge, evt. i samarbejde med kommunen. Husk at fremlægge din sag og begrundelser godt og velovervejet.

Modsat, har du fået direkte besked på det, så er der ikke det vilde at gøre. Enten find pladsen eller find andre lokaler. Man kan naturligvis prøve at modargumenter, men det kan være svært, hvis en beslutningen først er taget.

Håber det er til lidt hjælp :)

vh

Henrik

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et par gange fået dispensation i forhold til hc -toilet med den begrundelse at etablering af et sådan ville overstige 10 % af den samlede byggesum... Præcis hvorfra dette kommer er jeg ikke sikker på. Jeg har haft en rådgivende ingeniør til at hjælpe i forhold til byggesagsbehandlingen.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)