Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fungerer kommission salg?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Støvring
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 107
Fra  FornyDinBolig Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alle..

Jeg har en lille websshop hvor jeg sælger mine egen produceret beton varer, og har et ønske om at få nogle fysiske butikker til at købe nogle af mine produkter hjem og sælge i deres butik. Men jeg er nu stødt på et par butikker som ikke vil købe mine produkter, men istedet foreslår at sælge på kommission mod at jeg selv sørger for optælling og opstilling i deres butik.. En slags shop i shop.. 

Men hvordan fungerer dette rent praktisk? og hvor meget får jeg ud af det økonomisk? Jeg har lavet en prisliste over mine varer som er 50/50. Så de indkøber mine varer ind til 50% af hvad jeg/hvad de kan sælge mine varer til. Men hvordan skal procentdelen fordeles ved et kommission salg

På forhånd tak.

Hilsen Mette_s

Tilmeldt 3. Jul 14
Indlæg ialt: 27
Fra  Aupi Clean Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Jeg gjorde noget lignende for år tilbage. Vi leverede produktet til butikken og havde så truffet en aftale om, at de eksempelvis skulle have 30% af salgsprisen. De solgte varen og vi fakturerende med en rabat på 30 %. Det var på samme betingelser som du nævner - vi skulle ud og stille op og skifte varer, havde ansvaret for den del af butikken. Blot tænker jeg, at du skal være opmærksom på om butikken også forventer, at du skal vedligeholde opstillingen løbende. Det var nemlig den aftale vi ofte havde - det gav et grumme køren rundt da kunderne geografisk spredt over et større område. 

God søndag og held med dit salg

Mange hilsner Lars

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)