Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS ved online B2C-salg til udlandet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en online shop, hvor jeg primært sælger i Europa, men også indimellem har salg uden for EU. Jeg er ved at lancere ny shop og jeg har lidt udfordringer ift priser og moms.

Jeg forstår det sådan at kunder i DK og EU skal betale moms, men at kunder udenfor EU ikke behøver at betale momsen.

Men istedet for at trække moms fra salgene, vil jeg gerne have at alle betaler den samme pris, men at den bagvedliggende moms-udregning er forskellig. F.eks. ved køb af et produkt til en pris på 100 kr.:

Kunde i DK betaler 100 kr hvoraf de 20 kr er moms
Kunde i Australien betaler 100 kr, hvoraf de 0 kr er moms.

Grunden til dette er både at forsendelsen til ikke-EU lande er langt dyrere og fordi vi i nogle lande har forhandlere som sælger til vejledende udsalgspriser som er højere end de vi kan tilbyde i Europa (og de ønsker selvfølgelig ikke at vi underbyder dem). Dette er så en simpel måde at imødekomme begge dele.

For at gøre ovenstående, er det så fint at have helt ens priser for alle, og så skrive i vores betingelser at: "Ved køb af varer på yyxx.com fra et land indenfor EU er de angivne priser inkl. moms. Ved køb af varer på yyxx.com fra et land udenfor EU er de angivne priser uden moms. Der kan tilkomme moms og afgift ved import af varerne til dit hjemland."?

Så spørgsmålene er vel:

1) Er det ok at have forskellige priser til forskellige lande?

2) Er det ok at skrive som ovenfor i vores betingelser at alt efter hvor du er, så er de angivne priser inkl moms (EU) eller ex moms (ikke EU)?

Håber ovenstående giver mening og der er nogen derude der kan kaste lidt lys over det :)

Vh. 

Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her indlæg røg vist ind i lidt nedetid på sitet lige efter det blev skrevet, så jeg bumper den lige op og håber der er en der kan ryste lidt viden ud af ærmet... :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Æm-Kå:

Så spørgsmålene er vel:

1) Er det ok at have forskellige priser til forskellige lande?

2) Er det ok at skrive som ovenfor i vores betingelser at alt efter hvor du er, så er de angivne priser inkl moms (EU) eller ex moms (ikke EU)?

Håber ovenstående giver mening og der er nogen derude der kan kaste lidt lys over det :)

Vh. 

1 ja

2 her vil jeg frygte du skal kunne vise momsen i det enkelte land - ikke bare at det er inkl. moms som du ønsker. Også selv om det er til private vil jeg mene du er forpligtet til at udregne momsen. Det er bestemt muligt ud fra at kunden i rullepanel vælger et land - at få et program (selv excel kan jo let) til at udregne hvad en samlet pris på f.eks. 100 kr skal deles i  - moms og pris - og så få den frem på siden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for dit svar. Jeg kan godt se det er svært at svare præcist på. Det lader heller ikke til at være helt klart defineret på nettet

Vi må se om vi kan få det kodet på sitet så det er helt klart for alle kunder.

Tak for hjælpen.

VH Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Æm-Kå:

Jeg har en online shop, hvor jeg primært sælger i Europa, men også indimellem har salg uden for EU. Jeg er ved at lancere ny shop og jeg har lidt udfordringer ift priser og moms.

Jeg forstår det sådan at kunder i DK og EU skal betale moms, men at kunder udenfor EU ikke behøver at betale momsen.

Men istedet for at trække moms fra salgene, vil jeg gerne have at alle betaler den samme pris, men at den bagvedliggende moms-udregning er forskellig. F.eks. ved køb af et produkt til en pris på 100 kr.:

 

Hej.

Du skal trække moms af alle salg i EU, der er forskellige moms satser. Feks. Norge er der 0% moms, og verden uden for EU er også 0% moms.

Du skal også laver at der er forskellige valuta, DKR og evt. USD, EURO.

Denne Webshop er på 2 sprog og valuta: http://rainbows.design/butik/ den er lavet i Wordpress og Woocommerce.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)