Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af te - Asien/EU?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Jeg ligger inde med et par spørgsmål, som jeg håber i kan være behjælpelige med!

- er der forbud på at importere te fra Asien til DK, skal man have en licens aftale, eller hvordan forholder det sig?

- hvis ja, hvilket sted i EU sælger det billigste te (hvis i har erfaringer med dette)?

Det skal siges at den te jeg skal importere skal ikke være til at drikke, men skal bruges som duft i det færdige produkt.

Håber på jeres hjælp!

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 15
Indlæg ialt: 114
Fra  Inca Copenhagen I/S Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er der mig bekendt ingen lov imod. Men google er din ven.

Jeg vil tro, at så længe du import-registreret burde det være muligt. Vil evt forestille mig, at der er punktafgift på te, som der er på kaffe.

Mvh
Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Dahl Jensen:
Det er der mig bekendt ingen lov imod. Men google er din ven.

Du har måske aldrig hørt om at det kræver tilladelse / godkendelse fra fødevarestyrelsen at importere fødevare?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

asdda:
Det skal siges at den te jeg skal importere skal ikke være til at drikke, men skal bruges som duft i det færdige produkt.

Det lyder lidt mærkeligt at bruge te som duftgiver, formodentlig en dyr og dårlig løsning. I hvilket produkt skal det bruges i?

Te vil være en fødevare, derfor skal du have tilladelse af fødevarestyrelsen til import.

 

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal indåndes ret intensivt (i en maske), men jeg har haft problemer med at finde andre løsninger, som ikke er parfumeret - eller på andre måder skadelige

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Foreslag til substituerende produkter modtages med kyshånd!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

asdda:
Det skal indåndes ret intensivt (i en maske), men jeg har haft problemer med at finde andre løsninger, som ikke er parfumeret - eller på andre måder skadelige

Det er en udbredt misforståelse at naturlige produkter ikke kan være Sundhedsskadelige eller giftige.  Så de duftstoffer/ æteriske olie  der er i te kan sagtens være sundhedsskadelige.    

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn, jeg begynder at holde af dig. Du har desværre helt ret, alt for mange tror, at blot noget er naturligt, vips så er det også helt ufarligt.

Så lad os slå fast både naturlige og kunstige æteriske olier er farlige at indånde.

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man drikker te, i hvilket omfang er det så farligt at indånde? - det skal intensivt bruges i maks 15 min ad gangen. Empiri ville være brugbart.

Har i nogle supstitutter som er mindre sundhedsskadelige (gerne billigere også)?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

asdda:
Hvis man drikker te, i hvilket omfang er det så farligt at indånde?

Nok ikke specielt farligt, men der er også stor forskel på at få det intensivt over længere tid direkte ned i lungerne.  Hvad er det du vil opnå men denne intensive behandling/ terapi?

Før man kan sige noget om farligheden, må man undersøge hvilke stoffer den pågældende te indeholder, dette vil i nogen udstrækning kunne gøres ved litteratur studier.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)