Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lease privat/firmabil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens.

Et teknisk spørgsmål. Jeg er blevet tilbudt at overtage leasingaftalen på en bil. Jeg kan rigtig godt bruge den som firmabil, men problemet er at hvis den skal oprettes til erhvervsleasing så skal hele aftalen laves om og det koster i så fald en del.

Spørgsmålet er så om jeg privat må overtage leasingaftalen og om jeg på en eller anden facon selv kan føre den ind i firmaet, naturligvis med beskatning af fri bil til følge ?

Mvh

Ruben

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Fra  Trekroner Økonomi Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ruben

Lad mig først slå fast, at jeg ikke er ekspert på området, og klart vil anbefale dig at konsultere din revisor.

Min vurdering er, at virksomheden kun kan betale leasingen, hvis aftalen er indgået med virksomheden. Udgifter til befordring kan ikke betegnes som et udlæg, dog undtaget parkering. Altså må du lease privat, og få skattefri kilometergodtgørelse fra firmaet, eller lave aftalen om til erhvervsleasing, og blive beskattet af fri bil.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne. Den udlægning er jeg umiddelbart også selv enig i. 

Da jeg kører ca 25-30.000km årligt kan den skattefri befordringsgodtgørelse sagtens opretholde udgifterne til bilen. 

Helt konkret får jeg mulighed for at købe den efter endt leasing til en rigtig god pris. På det tidspunkt står bilen så uden afgift da det er flexleasing der er tale om. I den forbindelse vil jeg gerne have den på gule plader (den er på hvide plader p.t). Men her ser jeg ikke noget problem i at virksomheden køber bilen kontant for restværdien og herefter oppebærer udgifter til registreringsafgiften for gulpladebiler.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)