Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat i kærestens enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min kæreste er fysioterapeut og pr. 1/11 bliver han ansat som indlejer i en klinik, hvilket betyder at han skal oprettes som selvstændig/enkeltmandsvirksomhed.

Har han mulighed for at ansætte mig til en stilling på et fast timetal om ugen/måneden, til regnskabsføring og andre praktiske opgavet mv.? Må han selv bestemme antal timer? Og hvordan foregår alt det praktiske i det hele taget? Er der regler for løn?

Mvh. AVG.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at være helt skarp på det område, så mener jeg ikke man kan have ansatte i en enkeltmandsvirksomhed, da den virksomhedsform kun har een ansat. Men det må der nok lige være andre som bekræfter.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Uden at være helt skarp på det område, så mener jeg ikke man kan have ansatte i en enkeltmandsvirksomhed, da den virksomhedsform kun har een ansat. Men det må der nok lige være andre som bekræfter.

- Kim -

Du tager Fejl. Selvfølgelig kan man ansætte folk i enkeltmandsvirksomhed.

Det er en virksomhed som alle andre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan have lige så mange ansatte man vil. En enkeltmandsvirksomhed siger noget om ejerformen - en ejer.

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

I en enkeltmandsvirksomhed kan han ikke selv få løn men han må gerne ansætte dig. Timer og løn må I selv bestemme.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg så en anden tråd her på Amino, for et stykke tid siden, hvor det blev nævnt, at der kun kunne være een ansat i en enkelmandsvirksomhed. Men der lærte jeg så noget nyt i dag :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Jeg så en anden tråd her på Amino, for et stykke tid siden, hvor det blev nævnt, at der kun kunne være een ansat i en enkelmandsvirksomhed. Men der lærte jeg så noget nyt i dag :)

- Kim -

Der kan kun være en ejer, men gerne flere ansatte, og også lærlinge/elever.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

fyssensk:
Min kæreste er fysioterapeut og pr. 1/11 bliver han ansat som indlejer i en klinik, hvilket betyder at han skal oprettes som selvstændig/enkeltmandsvirksomhed.

Har han mulighed for at ansætte mig til en stilling på et fast timetal om ugen/måneden, til regnskabsføring og andre praktiske opgavet mv.? Må han selv bestemme antal timer? Og hvordan foregår alt det praktiske i det hele taget? Er der regler for løn?

Han registrerer virksomheden som arbejdsgiver ved at logge på cvr.dk med nemID og sætter kryds i arbejdsgiver - så får han adgang til skats systemer for ansatte inden for 24 timer

Han ansætter dig på de vilkår han vil - men skal respektere alm ferielov og ATP afhængigt af timetal

Han og du må aftale lige den løn i vil som udgangspunkt

Han indberetter løn og timer til skat via www.skat.dk e-indkomst eller bruger et lønsystem som danløn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)