Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skaber kunder for en butik, men hvordan sikrer jeg min andel?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg står overfor en lille udfordring som jeg rigtig gerne vil have hjælp til. Jeg er/skal igang med at udvikle en platform som skal fungere som mellemled mellem butikker og slutbrugeren (B2C). Eksistensgrundlaget for denne er, at jeg hjælper butikkerne med at få flere kunder i butikken mod at jeg så får en procentdel af salgsprisen.

Her kommer så problemstillingen, som jeg næsten kun kan forestille mig andre også har været udsat for: Hvordan sikrer jeg at få denne andel, så at kunden ikke bare henvender sig direkte til butikken når min platform har skabt kontakten?

Findes der en slags opsætning af hjemmesiden, plugins, linkgenerator, tracking eller lignende som kan løse dette, eller er der nogen der bare har generel erfaring med denne problemstilling og måske endda løsningsforslag?

På forhånd tak for input!

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at svare uddybende på uden at kende flere detaljer, men en oplagt mulighed er at give kunderne noget ekstra hos dig, de ikke får ved at gå direkte i butikken - fx en form for loyalitetsprogram a la Hungrys.

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

"Her kommer så problemstillingen, som jeg næsten kun kan forestille mig andre også har været udsat for: Hvordan sikrer jeg at få denne andel, så at kunden ikke bare henvender sig direkte til butikken når min platform har skabt kontakten?"

- Det kan du faktisk ikke. Jeg kan også gå ind på Pricerunner og søge alt det jeg har lyst til, men hvis jeg ikke trykke på et link derinde, så får pricerunner altså ikke nogle penge.

Den eneste mulighed jeg ser for at dække sig selv ind er, at opkræve månedlig betaling frem for procentdele. Men det vil i mange tilfælde ikke være en fordel.

Mvh Mark


Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hurtigt og godt svar til jer begge!

Jeg har overvejet et slags loyalitetsprogram, men da hver enkelt vare er unik og fortjenesten (for mit vedkommende) i forvejen ikke er særlig høj, har jeg med mine egne tanker lidt udvandet den ide.

Jeg har også overvejet simpelthen at tage hånd om selve købet og dermed have den fulde kontrol over salg. Men så bliver det pludselig også et noget mere omfattende projekt og jeg går ud fra at udvikling af en hjemmeside til dette pludselig også vil kræve væsentlig flere ressourcer?

En månedlig betaling var absolut også en mulighed, det vil jeg lige have in mente - platformen skal nemlig ses som en ekstra reklamesøjle for disse butikker der i forvejen ikke har meget eksponering, så måske det ikke var så farligt endda.

Jeg tager fortsat gerne imod alle inputs og tak :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

friis82:
platformen skal nemlig ses som en ekstra reklamesøjle for disse butikker der i forvejen ikke har meget eksponering, så måske det ikke var så farligt endda.

Har du overvejet affiliate så? Hvis din side 'bare' er en reklamesøjle for andre firmaer/webshops, så bare tilmeld dig et affiliate netværk, hvor de er, og hvis de ikke er der, kan du sikkert overtale dem til at tilmelde sig. Så er du ude ovre problematikken med at lave platform til håndtering af det.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

snakker vi fysiske butikker eller online butikker?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jonas!

Den har jeg også overvejet, men butikkerne er bare meget små og enkeltstående plus der stort set ikke er nogen af dem der benytter salg på egen hjemmeside. Nu er det ikke lige min hjemmebane så måske forekommer spørgsmålet lidt dumt, men er det en ekstra stor post at lave en hjemmeside med webshop-løsning kontra en hjemmeside med kun produktbilleder og links?

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi snakker om fysiske butikker, hvor de stort set alle har hjemmesider, men ikke sælger produkterne TM :)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

friis82:
Nu er det ikke lige min hjemmebane så måske forekommer spørgsmålet lidt dumt, men er det en ekstra stor post at lave en hjemmeside med webshop-løsning kontra en hjemmeside med kun produktbilleder og links?

Ingen spørgsmål er dumme herinde. Well, udover "kan jeg snyde skat?" :P

Du kan sætte en webshop op i Wordpress med Woocommerce. Begge dele er gratis. Så skal man have en indløser aftale og sådan noget for at kunne tage imod betaling, men da der er tale om en fysisk butik, så antager jeg, at de allerede har det.

Men det kommer lidt an på, om det er en hjemmeside med produktbilleder / links som de har, eller om det er webshop til dem. Hvis det er tilfældet, så er det en ekstra post at have det første, da man går glip af potentielle salg.

Er det omvendt dig, der svæver mellem en webshop eller side med produktbilleder og links, så afhænger det lidt af om du bare vil køre affiliate, for så er en side med billeder, gode tekster og links rigeligt. Vil du varetage online salg for dem, hvilket du også sagtens kan foreslå og så aflønnes af din præstation/salg, så er en webshop den eneste løsning.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 5. Aug 16
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en slags pricerunner bare til fysiske butikker du tænker på ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)