Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Rigtig" kopiering af Wix-side

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola!

Jeg har ledt og jeg har søgt på nettet, men syntes ikke at jeg har fundet et entydigt svar. - Så jeg håber at nogen herinde kan hjælpe Smile

Hvis man har en hjemmeside hos Wix, så er det muligt at tilknytte den til et domæne. Dette er relativt dyrt at gøre igennem wix selv. En anden mulighed er at købe et domæne og få det til at pege på wix-siden.

Men er det ikke muligt at flytte en Wix-side (med indhold, design og det hele) over til et andet webhotel med domæne?

Hvis ikke hvorfor? Er koderne låst eller hvordan?



På forhånd tak!

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, 

Uden at være 100 procent sikker, så vil jeg ikke mene det er muligt. Wix har deres eget CMS, og en sådan løsning vil uanset hvad ikke være holdbar fremadrettet, da den derved ikke vil blive opdateret. 

Samtidig regner jeg stærkt med at de ikke har interesse i at dette bliver en tendens bland deres kunder - derfor tvivler jeg stærkt. Opdater meget gerne tråden hvis du finder en løsning! 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Simon skriver så har de deres eget CMS. Men HVIS du ikke har valgt en af deres skabeloner/design så kan man med værktøjer tage alt HTML, CSS og javascript og indbygge dette i et andet CMS.

Jeg havde selv kopieret en kundes wordpress løsning som de ikke havde admin adgang til og lagt det ind i en Umbraco uden problemer. Men det kan/må kun gøres hvis designet er DIT.

Fra Valby
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 27
Fra  bagge-web.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Per, que tal  ;)

Wix skriver dette på deres site:

 Your Wix site and all of its content is hosted exclusively on Wix's servers, and cannot be transferred elsewhere.  Specifically, it is not possible to export or embed files, pages or sites, created using the Wix Editor or ADI, to another external destination or host.  It is also not possible to embed your Wix site onto an external site.

Så nej det kan du ikke. Men du kan foretage en pegning af et tilkøbt domæne til wix. I så fald kan jeg anbefale GratisDNS.dk.

Når det er sagt, så er wix meget sjovt at lege med. Men ikke noget jeg vil anbefale som professionel løsning. Wordpress er en god substitut, hvis du ønsker hjælp med dette skal du endelig sige til :)

Saludos
Marcelo

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar !

Måske jeg lige skulle nævne at det drejer sig om en lille hobby-side, som jeg sjældent bruger. Så ikke noget kommercielt brug.
Derudover er det også nok mest dovenskab ikke bare at kopiere indholdet (tekst, billeder m.m.) over på en ny side (f.eks. Wordpress).

Dog har siden taget ret lang tid at lave, og det er mere følelsen af det spild, der gjorde mig nysgerrig.

Det 'trælse' ved Wix er deres reklamer. - Som jo er fair nok, hvis man har en gratis side. Men for at fjerne dem og få eget domæne skal man betale relativt meget. Omkring 100kr om måneden - Det er jo også en slags penge for en hobby-side i forhold til de få hundrede kroner, som man kan have en Wordpress-side kørende for.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)