Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde, rejse og SKAT.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave en startup, men har nogle høje udgifter om måneden herhjemme. Jeg har så fået den skøre idé at udleje min lejlighed for at fjerne mine egne omkostninger og så flytte til Asien i nogle måneder (1-5 måneder), mens jeg udvikler mit produkt. Såfremt vi får noget funding, hvad kan jeg så trække fra, hvis jeg booker mig ind på et coworking-space, samt lejer et værelse at bo i? Hele turen er 100% arbejdsrelateret, men er det nok til at kunne trække alle udgifter fra?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du vil næppe kunne få fradrag med mindre du kan vise at al din tid går med kunder osv - nogen du konkret kan påvise med mail korrespondance, møde referater osv

At du sidder i coworking space og lejer dig ind et sted, for at udvikle på dine planer, vil efter min bedste mening slet ikke give fradrag - hverken for rejse, bolig eller mad i de 1-5 mdr osv. Du bytter jo også reelt bare de alm danske udgifter til bolig og mad osv ud med nogen et andet sted

Du kan vente på andre,eller lave en meget konkret beskrivelse og bede skat om bindende svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)