Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed og eBay

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej forum...

Jeg går og drømmer om at lave en lille hobbyvirksom for hyggens skyld.

Det produkt jeg vil lave/sælge,,,, er bygget af komponenter fra eBay, og typisk fra Kina. Alle mine bestillinger på komponenterne, er under de 80kr som jo er grænsen for at skulle undgå at betale told/moms....

Men er dette lovligt ? Altså at jeg køber materialerne på eBay (kina) og bygger mit produkt af dem, og sælger det ?

Brian Madsen

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Dette er fuldt lovligt mht. moms, told og importgebyr, hvis du importerer for under 80 kr., dog skal du være importørregistreret, hvis du importerer varer uden for EU. Derfor kan du ikke længere fungere som hobbyvirksomhed.

Spørg løs, hvis du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JanE1 og tak for dit svar

Havde lige håbet på at man ikk skulle være importtørregisreret, når man var under bagatel grænsen på de 80kr Embarrassed

Hvis jeg ikke kan fungere som Hobbyvirksomhed, er det vel nød til at være en enkeltmandsvirksomhed ? Og så bliver der ligepludselig mere i det, en bare noget hyffe hobbyvirksomhed, forestiller jeg mig ??

Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt _ du skal være importregistret hvis du vil importere til videresalg - uanset hvor lidt. Ja det bliver en enkeltmandsvirksomhed som så er det "letteste" 

Faktisk er begrebet "hobby virksomhed" noget rent skattemæssigt og ikke en type - og kravene til regnskab er i princip de samme - eneste forskel HVIS det er en hobby virksomhed - og det er import til videresalg ikke - er at så er der ikke fradrag for et evt underskud.

Du får lidt registreringer og lidt du skal fixe i banken, men ikke noget uoverkommeligt

Læs evt min bog om PMV (lille enkeltmands uden moms) og enkeltmands virksomhed som kan registreres hvis du har en pligt-  f.eks. importregistrering. Jeg ville nok tage moms med, min det er ikke et krav http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Du skal lige huske på ansvar når du videresælger- kopivarer f.eks? varer med falsk eller uden krævet CE mærkning - returret hvis det er online du sælger osv - Det er IKKE let at tjene på Ebay varer til under 80 kr for at være ærlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John....

Da det jo på ingen måder er noget jeg skal kunne leve af, var det netop hobbyvirksomhed at der fangede min interesse, da regnskabs delen, virker meget overkommelig, og det egentlig bare var for at "prøve en webshop af"

Som du selv siger, er det dele fra ebay til små penge, som jeg benytter til at bygge mit færdige produkt, som bliver med meget lille for tjeneste. Det virker bare meget mere omfangsrigt ligepludselig, med importregistrering, moms regnskaber mm.
Jeg tror jeg vil prøve at undersøge priserne på komponenter inden for EU`s grænser, på den måde må jeg kunne holde det som "hobbyvirksomhed" med det simple regnskab, selvom det bliver ret svært at finde delene der bare er i nærheden af samme lave pris som på eBay....

Tak for svar anyways...

Brian

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)