Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min annonce på Facebook er aktiv, men der sker intet. Hvem kan hjælpe mig? Dusør til brugbart råd!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er, 

Jeg har et hyppigt problem mht mine annoncer på Facebook

Når jeg vil booste et opslag fra min private konto, går den igennem uden problemer - altså, den står som "delivering". 
Der sker dog intet, hvilket undrer mig, da den også står som "aktiv", når jeg tjekker i annonceringsadministrationen. 

Mit nuværende opslag, der er forsøgt boostet, har ligget i snart 2 timer, men på trods af at der står, at den leverer, bliver der ikke trukket nogle penge. 
Det er sket for mig før, og jeg har forsøgt at Google mig frem til, hvad der eventuelt kan være problemet, men jeg synes ikke, at jeg kan finde noget brugbart. 

Er der nogle Facebookeksperter herinde, der kan give mig nogle råd, til, hvad jeg kan gøre i denne situation? 

Det skal lige siges, at jeg bruger et virtuelt MasterCard, da mit eget (fysiske) kort uheldigvis er væk, men jeg tror ikke at problemet ligger her, da den som sagt godkendte kortet uden problemer. 

Håber meget på at finde svar via dette opslag - I er velkomne til at skrive privat eller ringe til mig over Skype. Jeg betaler mig gerne fra et brugbart svar/råd, hvis du kan løse problemet for mig. 

De bedste hilsner, 
Anna Lykke

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anna 

Jeg vil gerne forsøge, at hjælpe dig. Hvis du kan vedhæfte et screenshot her i tråden eller sende det til mig, så skal jeg se om jeg kan afhjælpe dig :) 

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anita, 

Tusinde tak for det - jeg skriver lige til dig i privaten :-) 

Mvh

Fra Årslev
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 194
Fra  Faros Marketing Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det være smart, hvis jeg kunne trykke synes godt om her! :) 

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna.

Det har højest sandsynligt noget med din målgruppe at gøre eller det valgt mål. Hvis den er blevet godkendt, så har det ikke noget med indholdet at gøre.

For det første skal du passe på med ikke at redigere alt for meget i din annonce efter du har oprettet den. Facebook siger at man skal vente i 24 timer, men typisk hvis den ikke går i gang hurtigt - så kommer den nok slet ikke igang.

Der er dog et par ting du kan gøre for at kickstarte din kampagne.

Ændre din budstrategi.

Du har højest sandsynligt valgt automatisk budbeløb og ladet Facebook optimere på din pris. Det er også super. Men for at kickstarte kan du vælge at sætte et manuelt budbeløb. Sæt denne gerne høj for at starte kampagnen og Facebook vil stadigvæk forsøge dig, at give så lave priser som muligt. Du kan efter kampagnen er gået igang og efter lidt tid ændre dit budbeløb til automatisk.

Er din målgruppe ALT for lille eller ALT for stor?

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, 

Tak for dit svar - det er ikke en kampagne, men vi har blot boostet opslaget med 100,- som start. Du kan have ret i at selve målgruppen er for stor (det drejer sig om et helt land). 

Vi har ikke redigeret i selve opslaget, så det kan ikke være derfor. Kan det have noget med målgruppen at gøre? Jeg har før oplevet at kunne booste ud til fx Danmark uden at det har givet problemer, så det ville også undre mig, hvis det har noget med det at gøre. 

Har du mod på at tage et kig på det, hvis jeg sætter dig op som admin på selve siden? Så kan vi tage en snak om det over Skype efter, så du kan fortælle mig, hvad du gjorde. Jeg betaler dig som sagt gerne lidt for det, hvis du kan løse problemet for mig, da det virkelig er vigtigt, at det fungerer. 

Mvh

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna. 

Har du fået annoncen igang?

Ellers send mig en mail på martin@wearehumans.dk - så vil jeg gerne hjælpe.

Mvh Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anna

Jeg har skrevet en artikel til dig med forklaring og løsningsforslag: 

Derfor er dine Facebook annoncer gået i stå

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan Kasper!

Man må lytte til målgruppen og udvikle content derefter :)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 710
Fra  www.kiddio.com Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna Lykke

Jeg håber du finder ud af det med annoncen. 

Jeg vil dog ikke anbefale dig at bruge booste funktionen, når du skal annoncere i Facebook, det er oftets dyrere.


1. Du bruger booste funktionen til at nå ud til dine nuværende fans og deres venner. 

2. Annoncere målrettet mod en målgruppe du sætter op. Du vælger, alder, køn, interesser, alder osv.


Problemet med booste funktioenen er at du ikke nødvendigvis når ud til din målgruppe, og derfor godt kan ende op med at betale for døde kliks. Hvor den der klikker kun klikker fordi deres ven... kunne lide eller.... 

Et endnu større problem kan være at din annnoce kommer til, at dukke op på dine følgeres vægge fordi de engang i har liked noget du har slået op. Det kan være noget somk nogle oplever somværende irririterende og fordi du gør det med et opslag kan følgende ske.

  1. Negative kommentarer vil optræde på din væg og i dit opslag

  2. Kan folk ikke lide dine opslag, og frabeder sig at se den reklame, vil det påvirke hvordan Facebook ser på din side... Facebook vil have glade brugere ikke brugere som bliver irriteret af et opslag der ikke interesserer dem. 

Jeg vil til enhver tid anbefale dig at sætte en ordenlig annonce op, og fange din målgruppe og bagefter holde fast i målgruppen med relavante opslag som interesserer din målgruppe. 

Du fanger kunder med reklamer og opbygger relationerne med dem ved at lave for dem værdifulde opslag. 

Eksempel.

Du har en butik som sælger køkkønting til private. Din målgruppe/persona er ikke typen der går ned på køkkengrej.

Køkkenudstyret skal være det bedste...for vores persona har en større interessere for madlavning og drømmer om at opnår et spisested...en cafe eller sandwich bar... bare en ide..


Hvad vil være relavant for denne persona - baseret på hans / hendes interessere, drømme, og frustrationer

Michelling restauranter, 
Storbyferie 
Spise ude
Hvordan du lave den her ret
Opslag op masterchef
10 smarte tip hvordan din creme Bruhle bliver perfekt
Sådan her stager du den perfekte bøf

Når den potentielle kunde har brug for en stegepenge til sin bøf - Køber hun den hos dig!!! (håber du)

God arbejdslyst!!


René

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)