Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fysisk salg af varer i Norge - told, moms. mv.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til Norge og sælge varer på et event. I den anledning har jeg svært ved at finde informationer omkring indførsel af varer til Norge, herunder hvad toldsatsen er, om jeg skal betale told af alle varer jeg indfører inkl. dem der ikke bliver solgt, som jeg tager med hjem igen mv. 

Herudover har jeg svært ved at gennemskue momsreglerne. Jeg kommer til at sælge til privatpersoner, og når salget foregår hjemmefra i DK via webshop, skal jeg trække den danske moms fra, hvorefter den norske bliver lagt til i tolden. Men hvordan er det, når jeg sælger fysisk varer i Norge ? Jeg går ikke ud fra at den samme metode kan bruges, da jeg ikke forventer at privatpersoner fortolder de varer de køber af mig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du skal betale told afhænger jo helt af dine vares oprindelsesland og varekoden på de enkelte vare.  Mht. moms formoder jeg du skal moms reg. i Norge for overhoved at kunne sælge vare i landet.

Prøv evt. at kontakte Eksportrådet de hjælper danske virksomheder med eksport tekniske spørgsmål.

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups - dobbeltpost(?)

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det nemmeste er at spørge den norske told direkte på telefon; + 47 22 86 03 12 eller e-mail; post@toll.no Du finder også en del om det på www.toll.no

Ellers tror jeg du må stille garanti for moms ved indførsel, penge du så får tilbage for de produkter du ikke får solgt når du rejser hjem igen. Eventuelt skal du have en ATA-carnet som er en slags forsikring for det samme.

Mvh Dan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)