Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke private udgifter kan man betale i sin egen lønpakke?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg arbejder på en forretningsplan og budget for min egen virksomhed (IVS). 

I den optimale verden betaler jeg blot min egen løn (tilsvarende min nuværende løn som ansat), men det kræver jo en solid omsætning.

Jeg tænker om det kan lade sig gøre at betale nogle af mine private udgifter gennem virksomheden.

Kan jeg fx lave en lønpakke til mig selv der indeholder betaling af mine forsikringer? På den måde kan jeg jo spare noget i skat og vil kunne nøjes med en mindre lønudbetaling = behov for mindre omsætning. 

Der er garanteret en regel om at man bliver personlig beskattet af sådanne goder – eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Napier:

Hej

Jeg arbejder på en forretningsplan og budget for min egen virksomhed (IVS). 

I den optimale verden betaler jeg blot min egen løn (tilsvarende min nuværende løn som ansat), men det kræver jo en solid omsætning.

Jeg tænker om det kan lade sig gøre at betale nogle af mine private udgifter gennem virksomheden.

Kan jeg fx lave en lønpakke til mig selv der indeholder betaling af mine forsikringer? På den måde kan jeg jo spare noget i skat og vil kunne nøjes med en mindre lønudbetaling = behov for mindre omsætning. 

Der er garanteret en regel om at man bliver personlig beskattet af sådanne goder – eller?

det kan man absolut ikke - i alle fald ikke uden, som du skriver, at de opgives som løn til skat.

Der er meget strenge regler for løn til ejer i selskaber - 

En række ting som en ejer kan give sin medarbejdere, kan ejer ikke give sig selv som ene-ejer - og f.eks forsikringer - a kasse - alm sundhed osv er ikke noget man kan have uden skat. For visse forhold , f.eks. kørsel og udbetaling med skatteindberetning af statens takst, kræves der, at der samtidigt er en helt reel løn ud

Du skal lige have denne om IVS så du ikke misser nogle lovpligtige forhold der kan give stor bod http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html  Alt for mange har problemer i IVS 

Hvad fradrag angår, hvilke af de mange alm. ting man kan spekulere over fradrag for i et selskab, så er de gennem med lov og praksis og en lang række rent praktiske fradrag alfabetisk gennemgået. Den vil være god som opslagsværk og du kan se den alfabetiske liste mm her i i link til evt køb af bogen FRADRAG siden 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret - så behøver jeg ikke at spekulere mere over det.

Jeg vil stærkt overveje din bog - tak for linket!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)