Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål til opstart af virksomhed haster lidt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg håber nogen kan hjælpe os med følgende spørgsmål: Jeg er ledig fleksjobber, min mand er lønmodtager. Vi har undersøgt muligheden for, at åbne butik på vores adresse. Kommunen har givet tilladelse. Min mand skal være ejer af butikken, men beholder sit hovederhverv. Planen var så, at ansætte mig i fleksjob til, at passe butikken. Følgende har vi indtil videre, fået at vide: Min mand må gerne oprette enkeltmandsvirksomhed og have mig ansat som fleksjobber. I følge Skat må han ikke selv aflønnes i virksomheden. Min mand skal have CVR nummer for, at kunne ansætte mig. Nu har vi fået følgende oplysning: Man må ikke oprette firma med henblik på, at skabe et fleksjob, hvis ikke virksomheden giver overskud til, dækning af løn til mig og min mand?? Nu er vi en smule forvirret, for min mand skal, som sagt ikke arbejde i butikken, men vil blive den der står for indkøb af vare og regnskab. Hvad skal vi snart gøre, for ser ud som om dette ikke kan lade sig gøre. Har fået oplyst, at hvis min mand havde haft butikken før jeg fik fleksjob, så kunne jeg godt blive ansat hos ham. Er der nogen der kan give os et brugbart svar. På forhånd tak

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)