Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændre forskudsopgørelse nu, eller vente

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har netop oprettet en enkeltmandsvirksomhed hvis eneste formål er at "sælge" mig som IT-konsulent til andre virksomheder. Jeg har min første kontrakt der starter i overmorgen og løber til udgangen af marts.

Mit spørgsmål går på forskudsopgørelsen. Jeg kan jo godt nu her rette forskudsopgørelsen (i rubrik 221 så vidt jeg husker) til at afspejle min indtægt(overskud i firmaet) de sidste 2 måneder af året her. MEN spørgsmålet er om jeg er interesseret i at gøre det nu her. I det øjeblik jeg gør dette, vil jeg vel modtage et B-skattekort med en indbetaling på skat for den sidste af de 10 perioder. Det skattekort vil jeg jo ikke være i stand til at betale førend at jeg rent faktisk har haft fået min indtægt, så spørgsmålet er om jeg skal vente med at ændre min forskudsopgørelse til jeg har penge nok til at betale det B-skattekort, eller om jeg helt skal undlade og så bare skrive det på min årsopgørelse hvor jeg så, efter min bedste overbevisning vil blive opkrævet det samme beløb?

Lidt relateret men måske et særskilt emne. I min kontrakt har firmaet 30 dage til at betale fakturaen. Går min indtægt(overskud i firma) på fakturerings-tidspunktet eller på tidspunktet for betaling? Det har jo ret stor betydning for om jeg har 1 måned + 4 dage i det her år eller om jeg har 2 måneders indtægt + 4 dage i det her år rent skattemæssigt.

Håber mit spørgsmål giver mening og at der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig på vej.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)