Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg betale i told?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

Jeg er en ny iværksætter som er stødt på nogle problemer...

Jeg har et enkeltmands firma, og skal have bestilt vare hjem til min hjemmeside.

Jeg bruger Aliexpress som leverandør og jeg køber vare hjem for 3000,- 

Mit spørgsmål er nu hvor meget jeg skal betale udover de 3000,- altså moms, told o.s.v???

Jeg håber i kan hjælpe mig!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For det første skal du være importøre registreret for lovligt at kunne importere erhvervsmæssigt.   Det er umuligt at svare på hvor meget du skal betale i told, da dette variere fra vare til vare. for at kunne finde toldsatsen skal du kende varen varekode. Moms skal ikke betales men modregnes i dit momsregnskab. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!

Det vil jeg få læst op på!

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! 

Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det svært at sige præcis. 

Jeg bruger denne tit for at få et ca. beløb og det har virket relativt godt.

http://www.toldpriser.dk/toldberegner

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, nu har jeg brugt nogle timer på at læse op på emnet, men jeg er stadig i tvivl om et par ting, som sagt var min plan at købe hjem for 3000,- Jeg bestiller vare som tøj, beskyttelses briller og hjelme hjem, men jeg køber af mange forskellige, så som jeg har forstået skal jeg hvis jeg f.eks køber for 100,- af 30 forskellige leverandører ligge det sammen som giver 3000,- det overskrider de 1150 som er grænsen for told, Hvordan betaler jeg tolden? og hvordan udregner jeg hvad jeg skal betale? 

Jeg er nu med på hvordan momsen fungere, det er bare tolden der er problemet, jeg håber du kan hjælpe! 

Mvh.

Daniel Lind

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.toldpriser.dk/toldregler men helt ærligt kan du da ikke bygge en forretning på varer af 100 kr fra 30 forskellige leverandører - med retur varer og jeg skal gi dig

100 kr - inkl. fragt? Selvom der står inkl fragt er det jo en del af prisen, selv kinesere forærer ikke ting væk, og hvad tror du lige varen så har kostet for den person der sidder i Alibaba osv - og tjener på den efter at have købt fra en producent eller tilmed en grossist som har købt den fra en producent 3 led ude? Måske 15 kr - og kvalitet og risiko for retur og kopivarer

Jeg tror ikke du kan bygge en forretning på 30 pakker af 100 kr fra 30 leverandører

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det var også bare et eksempel, for at forklare jeg køber mange små leveringer hjem, fra forskellige leverandører! 

Tilmeldt 4. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Du tillader ikke private beskeder, så Du får den lige her.

Der er en fejl på den side omkring importregistrering kort fortalt, idet Du ikke har angivet at det er 12 mdr. periode der er tale om med moms registrering .... Se citat

************** Citat ***************

Hvis man ved man omsætter for under 50.000 kr på mdr. i træk som BESKREVET I PLIGT FOR MOMSREGISTRERING  kan man godt få CVR med importregistrering uden samtidigt 

************ Citat Slut ***********

De fleste ved det nok, men en "ny" iværksætter vil kunne mistolke dette og tro at der er tale om månedsvis omsætning :- )

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)