Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyopstartet SEO bureau - Hvor finder man en god sælger eller skaffer salg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Webigo Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen

I forbindelse med opstart af online markedsføringsbureau har vi segmenteret os frem til vores primære målgrupper, som er nyopstartede, små og mellemstore virksomheder. De opgaver vi vægter mest på at sælge er SEO, men der tilbydes også AdWords og Facebook Marketing

Vi har planer om at anskaffe en provisionslønnet sælger, men ville lufte ideen for evt. at få nogle nyttige inputs. 

OBS: Vores hjemmeside er endnu under opbygning

Med venlig hilsen

Tilmeldt 9. Jun 15
Indlæg ialt: 28
Fra  Købermægler Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med at få din hjemmeside til at ligge nr 1 på Google.dk på fx SEO, så skal kunderne nok selv komme.

Jeg vil også gerne være kunde hos dig, hvis du kan bevis at du kan dit håndværk. :-)

Spar penge når du skal købe bolig - Brug en købermægler

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tag direkte fat i firmaerne, fx håndværkerfirmaer. De har kronisk dårlig SEO.

På sigt ville jeg ikke gå efter startups og små firmaer. Store firmaer har flere penge og det vil, alt andet end lige, være nemmere at tjene penge på dem.

God jagt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian

Fedt med flere iværksættere. Bare gi' den gas ...


Det koster at ansætte en sælger. Ofte ved du ikke om du er købt eller solgt ... men faktum er, der skal salg i virksomheden, hvis alle skal have løn og huslejen skal betales.

Provisionslønnede sælgere, eller - efter manges opfattelse - "freelance sælgere" (som vi selv er her i Oxe & Co), kontaktes ofte af kunder, der vil have "os" til at finansiere deres vækst og i bund og grund agere bank i en tid, hvor riget fattes ordrer. Nogen vil slå til på en såkaldt NCNP-ordning (No Cure - No Pay), andre gør det ikke ...

Helt principielt bryder jeg mig ikke om tanken om at sætte en sælger igang på ren provision. Nogen vil sikkert synes højlydt "Så er du jo ikke en krone værd!", men jeg må med 10 års erfaring som freelancer sige, at også mange kunder byder på udfordringer i forhold til afregning af sælgere, som har arbejdet på denne premisse. Den slags aftaler ender ofte i, at den ene part taber pusten og ikke mener den anden part optræder fair.

Det sundeste er at du finder dig en relation, gør en klar aftale eller ansætter et menneske med en klar opgavebeskrivelse og betaler prisen for arbejdet. Salgsarbejde er et stykke håndværk præcis som det kræver præcision for dig i backend at sætte systemet op for en kunde ... og det skal du jo have penge for.

Der hersker en holdning om at sælgere kan arbejde gratis indtil de har bevist deres værd. Ingen andre skal netop dette ... kun sælgere. Så mit input til dig er: Hvorfor sku' det netop for salgets vedkommende være legalt at arbejde på denne måde. Jeg er - med vores forehavende - taltsmand for, at vi opgir den holdning.

Det bør indgå i alles forretningsplaner, at der skal arbejdes med Salg præcist som med "Import", "Produktion", "Husleje" o.s.v. og at budgetter skal tage højde for en fornuftig mindste garanteret afregning af det arbejde, der skal leveres.

Det er jeg helt med på, kan kræve at firmaer ofte selv må sige hej i de første måneder til nye kunder. I den anledning kan jeg pege på vores GRATIS :-) tilbud til alle iværksættere omkring salgskurser i Uge 46 (www.gew.dk), som vi ruller i den kæde af kontorfællesskaber jeg også har og driver (Voxeværket).

Her i huset hjælper vi gerne, vi har også ofte mange gode råd på mange andre fronter end lige netop salg ... som koster gratis, men vi sælger ikke uden en mindste garanteret provisionsbetaling ...

Held og lykke. Find mig eller ring på M:2218 1220, hvis du vil drøfte mulighederne. Håber du kan bruge min holdning og input ...

Tilmeldt 9. Nov 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kan du sende din din mail

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget enig i Henriks betragtninger vedr. provisionslønnede.

Noget der dog undre mig er, at I starter en virksomhed op som basalt skal leve af at sælge et produkt. Dog har i bare ikke helt styr på hvordan produktet skal sælges endnu.

Min tilgang er at skabe sikkerhed i jobbet for en medarbejder, ellers vil han/hun ikke præsterer. I afskærer jer fra de gode medarbejder ved at tage en ren "hunter" ind som kun bliver aflønnet pr. provision, og rigtig mange af de dygtige sælger vil slet ikke se jeres vej efter et job.

Tilmeldt 7. Jan 16
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rdata:
hej kan du sende din din mail
*SMIL* - hvis det er sælger jobbet du er interesseret i så vær dog lidt aktiv selv - vis initiativ - ihærdighed og kreativitet - skriv manden en PB -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

TeleDK:
men det kræver noget likviditet. 
Uha uha - 1 Kr eller mere - ? Jeg tror godt trådstarter kan finde 1 Kr.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe, scanboat.com:

Rdata:
hej kan du sende din din mail
*SMIL* - hvis det er sælger jobbet du er interesseret i så vær dog lidt aktiv selv - vis initiativ - ihærdighed og kreativitet - skriv manden en PB -

Helt enig, Per.
Jeg ville aldrig hyre en sælger, som ikke selv kunne finde vej til mig.
Det samme gælder for journalister.
Jeg har flere i jobopslag, hvor jeg har søgt journalister, som skulle lave opsøgende arbejde helt bevidst undladt kontaktoplysninger. Hvis de ikke kan finde ud af, hvor jeg kan kontaktes, så egner de sig ikke til jobbet. Heller ikke, hvis de ikke har energi og gå-på-mod til at optage kontakten aktivt.
Tak, fordi du rider en tur på én af mine kæpheste, Per.
Hans
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)