Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde er blevet til dårlig betaler og har løjet i fogedretten. What to do ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg håber dette er det rette sub-forum.

 

Vores lille IT virksomhed står I den uheldige situation, at vi har udviklet et system for en der ikke har betalt sine regninger. Vi havde en aftale med hans enkeltmandfirma så han hænger selv på gælden. Han er (tidl?) Amino bruger så vi vil helst ikke være for konkrete I frygt for han vil gemme værdier.

 

Sagen er gået til inkasso ved brug af advokat og er havnet I fogedretten hvor den er blevet afvist, da skyldner I en anden sag har påstået han ingen værdier her. Der har været betalings aftaler I stand som han ikke har overholdt og har løjet omkring hvad han har gjort og villet gøre. Alt I alt har han på godt jysk været et røvhul. Det er så en ting hvis han virkelig ikke havde midler til at betale…

 Problemet er så bare, at jeg nemt kan konstatere han lyver. Simple Google søgninger har frembragt at han har solgt ikke ubetydelige værdier på nettet og selv påstået at en del af disse salg var pga "opgradering". Dermed må han jo have nogle midler som kunne bruges på afdrag.

 

 Hvad kan man gøre ved dette? Der må da være noget at gøre for at han kommer til lommerne.

Vi har skærmbilleder af hans salgsanoncer som dokumentation.

 

Vi er udmærket klar over, at han sikkert også skylder penge til andre og vi nok derfor ikke vil få dækket bare I nærheden af det beløb han skylder os. Men om ikke andet, vil det jo have en opdragende effekt hvis hans handlinger får konsekvenser. 

På forhånd tak for jeres input

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan du påvise at debitor er reel ejer af disse aktiver, kan du gøre fogedretten opmærksom herpå og anmode om at få din sag genoptaget med henblik på udlæg i disse aktiver.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lav et skriv til din advokat om hvad du mener at vide og have belæg for - og lad dem rådgive dig -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

@arguins 

Kan du skrive mere om hvordan man gør dette ?

Jeg vil helst ikke bruge advokaten flere timer - de er frygteligt dyre sådan nogle sager.

Altså jeg har skærmbilleder med hans navn, adresse og telefonnummer på salgannoncer for beløb af flere tusinde kroner. Det harmonerer ikke helt med tudehistorien i fogedretten om han ingen midler har.

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Hanne TT:

Ja, det er bestemt ærgerligt at nogle folk ikke kan holde sig inden for lovens rammer.

Derfor tror jeg også bare, at jeg undlader at kommentere yderligere på "løsningsforslaget" i dit indlæg.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

FrustreretKreditor:

@arguins 

Kan du skrive mere om hvordan man gør dette ?

Jeg vil helst ikke bruge advokaten flere timer - de er frygteligt dyre sådan nogle sager.

Altså jeg har skærmbilleder med hans navn, adresse og telefonnummer på salgannoncer for beløb af flere tusinde kroner. Det harmonerer ikke helt med tudehistorien i fogedretten om han ingen midler har.

Nu har du allerede en advokat på sagen, så orienter ham om dine kendskaber og så må han vurdere om dette kan danne grundlag for at kontakte fogedretten igen

Når man er indkaldt til fogedretten er man underlagt krav om at give korrekte oplysninger om ens forhold. Har din debitor undladt at oplyse om væsentlige aktiver der kan danne grundlag for udlæg, er det strafbart.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Kan du påvise at debitor er reel ejer af disse aktiver

Du kan undersøge om debitor f.eks har nogle aktiver i form af bil, motorcykel, campingvogn eller, hus, sommerhus, andels- eller ejerlejlighed eller måske er der nogle dyr f.eks en hest?

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 23. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for input. Det var desværre egentligt som forventet - men det var godt at få bekræftet.

Skyldner bor til leje, og man må jo desværre ikke bare afhente al indbo og sælge det til hurtigstbydende - selvom det ville være retfærdigt....

De nogle tusinde kroner som jeg har kunnet se han har solgt ting for privat vil jo nok bare blive ædt op af advokattimer

Tilmeldt 26. Oct 16
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Uden at nævne brugeren ved navn; kunne I ikke skrive, hvilken type beløb vi taler om. Er det småsag (under 50.000), flere hundredetusinde, eller er det et krav i millionklassen?

I bliver nødt til at tale med de andre mest væsentlige kreditorer og lave en handleplan.

Hvis der er tale om skyldnersvig, er det en sag for anklagemyndigheden, og I kan som sådan ikke gøre ret meget, før politiet træder ind i sagen (hvis skyldner altså er politianmeldt).

Det vigtigste er blot, at I reagerer og politianmelder skyldner, før skyldner søger gældssanering, hvilket nemt kunne opnås, hvis skyldner har gæld i millionklassen og ikke har været ekstremt økonomisk uansvarlig juridisk set.

Dog kan jeg ikke ud fra indlægget anbefale en bestemt løsning, da I ikke har oplyst noget om gældens størrelseorden.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)