Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan skat tage min private gæld fra mit aps

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg har en gæld til skat og eg har et aps selskab kan skat så tage det skyldige beløb fra firmaet eller er det fredet for min private gæld

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

de kan ikke tage pengene fra privat gæld fra dit ApS - men teoretisk set kan de jo gøre udlæg i dine anparter som alle andre kreditorer, og overtage selskabet, Tror ikke det hører til dagligdagen dog - men jo klart muligt  Vent på andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et lille tillægsspørgsmål, bare teoretisk ikke aktuelt.

Cookie - John Hannover:
men teoretisk set kan de jo gøre udlæg i dine anparter som alle andre kreditorer

Går denne så videre op, hvis nu ApS er ejet af et holdingselskab, indtil personen med gælden "rammes"?

Har netop set, at en lokal har flere ApS'er og holdingselskaber, der alle er ejet af en fond. Ikke fordi denne er i problemer, men er bare nysgerrig.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Lige et lille tillægsspørgsmål, bare teoretisk ikke aktuelt.

Cookie - John Hannover:
men teoretisk set kan de jo gøre udlæg i dine anparter som alle andre kreditorer

Går denne så videre op, hvis nu ApS er ejet af et holdingselskab, indtil personen med gælden "rammes"?

Helt grundlæggende kan der kun gøres udlæg i noget som skyldner ejer! Det gælder i øvrigt uanset om skyldner er en fysisk eller juridisk person.

 

Så hvis det giver mening at gøre udlæg i aktierne for et holdingselskab med det formål at jagte værdier i et underliggende driftselskab, så gør man det!

Rent teoretisk kan du ikke gøre udlæg i driftsselskabets anparter, da det ikke er skyldner der ejer anparterne men derimod holdingselskabet (som er en selvstændig juridisk person) 

Pythonrap:

Har netop set, at en lokal har flere ApS'er og holdingselskaber, der alle er ejet af en fond. Ikke fordi denne er i problemer, men er bare nysgerrig.

Den lokale har jo i så fald ingen ApS'er eller holdingselskaber!

Han har måske bestemmende indflydelse, men han ejer ikke noget!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

I det tilfælde et aps er ejet af et holdingselskab så kan der ikke foretages udlæg i aps. Udlæg skal da foretages i ejerandelen i holdingselskabet. Der kan kun foretages udlæg i det personen selv ejer.

Om dit eksempel med fonden på toppen. En fond er en selvejende institution. Der er ikke en person som ejer fonden. Derfor bruges det ofte hvis man vil holde holde penge væk fra kreditorerne.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Jesper

Jesper_nl:
Rent teoretisk kan du ikke gøre udlæg i driftsselskabets anparter, da det ikke er skyldner der ejer anparterne men derimod holdingselskabet (som er en selvstændig juridisk person) 

Det var lige mit spørgsmål, som du svarede på.

Jesper_nl:
Den lokale har jo i så fald ingen ApS'er eller holdingselskaber!

Checkede lige igen:

Jo, der er både A/S, ApS, holding ApS og fond.

Og han står som ejer.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Whiskey

Whiskey:
Om dit eksempel med fonden på toppen. En fond er en selvejende institution. Der er ikke en person som ejer fonden. Derfor bruges det ofte hvis man vil holde holde penge væk fra kreditorerne.

Det gav en dybere forklaring.

Skal atter tilføje, det er ikke fordi denne er i vanskeligheder, det var bare et supplerende spørgsmål til udlæg.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)