Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma lukket, hvem har rettighederne til billeder, design m.m.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg helt med på. Men når firmaet er lukket og vi har aftalt ''ingen forpligtelser'' - hvad står vi så?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanne TT:

Det er jeg helt med på. Men når firmaet er lukket og vi har aftalt ''ingen forpligtelser'' - hvad står vi så?

det ville jeg opfattes som alt for løst til at du bare kan kannibalisere på noget der tilhørte det lukkede firma. Rettighederne var selskabets ejendom og der står intet om at I bare kan beholde noget af selskabets ejendom - eller goodwill . Gå til juridst som vil tage ansvar for at svare klart så du har en der vil stå inde for det juridiske efter gennemgang af alt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår godt hvor du vil hen, men der skal to til tango. 

Min tidligere makker har selv kørt vores partnerskab i sænk og han forsøgte skam selv, med brug af advokat, at true mig til at sælge firmaet til ham for ekstrem underpris. 

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis ham og jeg aftalt ''ingen forpligtelser, du kan gøre hvad du vil med firmaet/din viden herfra''. Så har vi vel en aftale, og den er vel lige bindende uanset om der har været en advokat på banen eller ej?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hanne TT:

Han er desværre ikke nem at snakke med. Hvis jeg siger at jeg har ombestemt mig og gerne vil videreføre vores forretning, så tror han at jeg har snydt ham og at jeg kommer til at tjene millioner. Jeg ved hvordan han tænker, så jeg gider ikke engang spørge. Han er kronisk paranoid.

Hvordan tror du så han vil reagere hvis du viderefører forretningen bag om ryggen på ham?

Han behøver ikke at have mange penge for at kunne skabe problemer for dig ... der er ikke nogen vej uden om at tale med ham! Hvis ikke du kan det ville jeg finde på noget helt andet at arbejde med.

Tilmeldt 14. Sep 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Opsøg en advokat, der kan give dig et klart svar. 

Derefter, afhængig af svaret, kan du navigere i forhold til tidligere design, billeder etc.

Måske vill du uden problemer kunne bruge dem, måske vil det kræve en accept fra din tidligere partner, og evt en betaling til ham for rettighederne. 

Skal du forhandle med ham, så begrav fortiden, evt bitterhed, skuffelse osv. Tilbyd ham hvad du synes det er værd. Så kan han på den anden side afgøre, om det er nok. Kan i ikke blive enige, må du "starte forfra"

Muligvis kan en frisk start, baseret på jeres tidligere samarbejde, være en god løsning for dig. Sæt dit eget præg på produktet, så det på den måde mere bliver "dit" fremfor "jeres". Det lyder som om jeres samarbejde ikke ligefrem har været supergodt, så måske vil det være en god proces, at præge det efter dit eget hovede, og samtidig vaske fortidens samarbejdsvanskeligheder af i den samme proces. 

Held og lykke med projektet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanne TT:

Forstår godt hvor du vil hen, men der skal to til tango. 

Min tidligere makker har selv kørt vores partnerskab i sænk og han forsøgte skam selv, med brug af advokat, at true mig til at sælge firmaet til ham for ekstrem underpris. 

vi har jo kun dine ord for alt det her. Det kan jo være din tidl. partner vil sige noget helt andet ikke?
Den slags konflikter refereres aldrig loyalt af den ene part i forhold til den anden, og det lugter det her for mig at se, ganske meget af.


I kunne ikke blive enige om hvem køber hvem ud og så blev i enige om at lukke (som jeg tilmed forstår ikke er færidgt i venter på skatteerklæring og så må du aldrig bare tage nnoget som helst, rettighed eller andet uden at betale firmaet for det)

Så duer det jo ikke at den ene så i virkeligheden mener at kunne køre det hele videre med rettigheder og goodwill fra det lukkedede

Jeg tror du har fået snurret dig ind i en verden af at du er blevet så skidt behandlet - uden nødvendigvis at have ret. Hvorfor lukker I f.eks frem for du accepterede at sælge til ham ?- Det havde da givet dig en en pris mod 0 kr nu. Det er ikke oplagt at forstå og slet ikke, at du så tror, du kan køre firmaet videre i et omfang.

Vask tavlen ren, lave nye produkter og billeder osv og kør ikke på nogen måde på den lukkede virksomheds goodwill  - eller lav en aftale (som du nok ikke kan)

Videre uden at snylte rent ud sagt og god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg læse det er det et selskab, som er under afvikling / konkurs.

Det må være en kurator, som stå for afviklingen, og alle aktiver må ejers af selskabet under afvikling.

Så kan hverken dig eller din partner udtage aktiver til jer selv. Du kan gå ind og tilbyde boet at købe de aktiver, som evt. vil være tilbage. Hvis du har købt diverse aktiver af boet, kan din tidlige partner ikke gøre indsigelser.

Eller glem det og kom videre med dit eget firma.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Madsen:

Som jeg læse det er det et selskab, som er under afvikling / konkurs.

Det må være en kurator, som stå for afviklingen, og alle aktiver må ejers af selskabet under afvikling.

Så kan hverken dig eller din partner udtage aktiver til jer selv. Du kan gå ind og tilbyde boet at købe de aktiver, som evt. vil være tilbage. Hvis du har købt diverse aktiver af boet, kan din tidlige partner ikke gøre indsigelser.

Eller glem det og kom videre med dit eget firma.

Mvh. Niels

Webdesign

jeg læser det som at de afventer erklæring fra skat = lukning ved erklæring men same same - man den ene part må så ikke bare tage rettigheder eller andet og videreføre, og ja - hvis konkurs jo heller ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Re-design produkterne og få taget nogle nye billeder, vil det ikke være ærgerligt at skulle slås om det senere hen?

..hvis du ikke gør det..så er det sådan en ting der holder dig vågen om natten.. For.. hvad nu hvis din gamle kollega ser sig sur på dig over det..

Mvh

Dnmarks (måske) frækkeste side med brugte trusser fra danske piger! www.ungpigetrusser.dk

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)