Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket navn synes i klinger bedst ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer. 

Mig og min gode ven, er i gang med at planlægge opstart af en hjemmeside, hvor vi primært vil lægge videoer, og artikler ud på.
Indholdet bliver gratis, og hele pointen med det er først og fremmest at have det sjovt med det, og lægge kvalitets indhold ud som kan hjælpe og inspirere andre mennesker. 

På sigt ønsker vi dog at samle en kundegruppe via nyhedsbrev, abonnenter osv, som det engang er meningen vi skal sælge noget til i fremtiden.
Vi er indstillet på at det kan tage flere år at samle sådan en kundegruppe, og at man skal være vedholdende - men vi er begge unge, og er i gang med uddannelse, så der er masser af tid til det ;-)

Da vi begge uddanner os som fysioterapeuter er vi begge meget interesseret i emner som kost, og træning, men siden vil også beskæftige sig med andre emner.
Indholdet er som sådan ikke begrænset af aldersgruppe, men vi kommer primært til at ramme 15-40 årige. 

Det er ikke meningen at det skal være den klassiske "narcissistiske" tilgang som man oplever på div. blogs og youtube
Det bliver altså primært oplysende materiale vi laver.

Vi har begge funderet over nogle navne til siden. 

Her er dem vi er lidt i tvivl om vi skal vælge:

Idefine.dk -  (I define, som i "jeg definerer" - tanken var at navnet skulle symbolisere noget med at man udtrykker sig om noget, eller at de læsere og seere vi får, primært definerer hvordan deres tilværelse skal være - og så klinger det iøvrigt godt)

Growspire.dk - (Navnet siger lidt sig selv - problemet er dog her, at jeg mener at navnet ikke skilder sig særligt meget ud, og derfor kan være svært at huske)

torque.dk (lyder lidt som "Talk" - men er engelsk og betyder kraftmoment, og er et fysisk udtryk, som definer en ydre kraft der virker på et objekt. Tanken bag var selvfølgelig det nærliggende ord "talk" - men også mere i det symbolske, at en ydre påvirkning (vores videoer og artikler), kan inspirere folk. 


Andre navne vi har tænkt på: 
Trojan.dk (ikke nogen videre betydning - men det lyd da fedt)

Amplitude.dk (heller ikke nogen videre betydning, men også et navn der skiller sig ud.) 

Infogeek(s).dk (en helt anden boldgade, med eller uden s) 

labratoriet.dk (kunne godt lyde som kemi, og er nok kastet lidt bort - tanken var at man producerede noget i et labratorie, lige som vi vil producere videoer og artikler)

Vi forsøger at finde et ikke-generisk navn, i det vi mener at folk bedre kan huske navne som ikke ligner alt muligt andet - og ved at vælge et ikke-generisk navn er man ikke begrænset af indholdet. - Derfor fungerer navne som for eksempel fitlife.dk ikke.

Hvilket navn mener i er bedst ? 

Kom gerne med helt andre navne end dem jeg nævner her :)

Vh Sune.


Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hjælper måske ikke så meget, men:

Det er sikkert bare mig. Men jeg kan ikke læse Idefine rigtigt, når det slutter på .dk - det bliver til Idé Fine eller I De Fine Skype-BigSmile (og det giver ikke meget mening)

Labratoriet går ikke, det staves laboratoriet - og det er optaget.

Skulle jeg vælge af ovenstående, ville jeg vælge Growspire. Jeg ville dog nok finde et ord der pegede mere mod jeres profession som fysioterapeuter, og så ikke være så bange for det blev en smule generisk.

Nyt forslag: www.kropmulig.dk <- leger med udtrykket: "krop umulig". Vender det negative ord til et positivt udtryk, ved hjælp af jeres ekspertise indenfor kroppens funktioner. 

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Egentlig kan jeg bedst lide torque.dk, men det har den svaghed, at man altid skal stave det for folk, hvis man snakker om det. Så jeg ville vælge idefine.dk.

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Fra Svinninge
Tilmeldt 21. May 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune, 

Da jeg læste jeres navne igennem, var det Growspire der lød bedst både i hovede og mund. Torque -som lyder til at være dit yndlings - lyder virkelig godt, men som du selv kommer ind på, kan det godt være en udfordring (eller endda en hæmning) at navnet skal staves for modtageren (og huskes) ... 

Men fremfor alt: Sikke en god idé! Hvis i får brug for en medskribent, skal i være mere end velkomne til at kontakte mig! 

Held og lykke fremover :) 

Bedste hilsner

Signe

Tilmeldt 11. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes torque.dk er et godt navn, men som andre har nævnt er det en ulempe, at det er svært, at vide hvordan det staves, samt at det intet siger om, hvad i rent faktisk laver.

Af de navne du skriver, er Growspire.dk mest passende, men også lidt intetsigende, på en måde.

Jeg synes Kropmulig.dk var et godt forslag dog.

Tilmeldt 22. Mar 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig at købe kropumulig.dk :-)

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar indtil videre :)! 

Dinero, og amino er også navne som i princippet ikke fortæller noget om hvad hjemmesiden går ud på. 

Jeg mener ikke det er så vigtigt at have et sigende navn, i det vi efterhånden opbygger et form for brand i selve navnet. 

Årsagen til vi ikke mener at kropmulig.dk er et godt navn (Tak for foreslaget i øvrigt) - er at det ligner for meget noget som andre kalder sin hjemmeside, og derfor vil man ikke skille sig ud. Derudover, hvis vi kaldte siden kropmulig, så ville vi blive begrænset i forhold til det indhold vi gerne vil ligge ud. 

Torque synes jeg også selv er et godt navn - men som i andre siger, er det måske svært at huske hvordan man staver. Til gengæld skiller det sig voldsomt ud, og er ikke noget man ser hver dag.

idefine, skiller sig også godt ud, og er heller ikke noget man ser hver dag.

Hvis i har andre foreslag til navne, så kom endelig gerne. Men det skal helst være ikke sigende navne, (navne som ikke umiddelbart fortæller noget om hvad siden går ud på), lige som de eksempler jeg selv har givet i mit første indlæg

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Trojan giver negative associationer her. 

Infogeeks lyder lidt geeky. 

Idefine kan godt se ud som et "L". 

Growspire kan godt lyde som en del andet 

Jeg kan bedst lide torque. Den er desuden dejligt kort.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt lige en god kandidat mere: 

Lively.dk - en betegnelse for at være fuld af liv og bevægelse; præget af engagement, interesse, godt humør el.lign

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ugen ud.dk - ku være en idé 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)