Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af IT-Support "virksomhed" - Søger hjælp ift. skat og faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

En god ven og jeg går lidt med tanken om at starte en form for it support her i vores by, hvor vi simpelthen tager ud og hjælper ældre mennesker med elektronikken.

Vi havde efterhånden faktisk planlagt det hele, indtil vi i dag kom i tanke om at de ældre jo skal have en form for faktura og vi jo skal betale skat af det vi tjener, og der stiller sig derfor en række spørgsmål.

1. Er det nødvendigt for os at have et CVR

2. Er der nogen måde man kan undgå alt ift. faktura og skat, da det jo trods alt bare er noget vi også gør for "hyggens" skyld. 

3. Hvis svaret til spørgsmål 2 er nej, er der så nogle bestemte måder man skal gøre tingene? (bare nogle få ord, så kan jeg selv google resten)

Håber på en masse gode svar og ideer :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1 det er det hvis I kan forvente en omsætning på over 50.000 kr på en hver 12 mdr periode eller ikke

2 nej . I skal jo give dem i beder om penge for et bilage - en faktura som udgangspunkt  og I skal uanset hvad føre regnskab hver især og opgive en hver fortjeneste til skat

3 I kan bare lave faktura i words eller hånden - og I skal føre et regnskab over indtægter og udgifter - og angive overskud til skat i udvidet selvangivelse - til nød i alm selvangivelse rubrik 15 til husbehov

I skal vide, at hvis I gøre det sammen, uanset virksomhed officielt eller ej, så er i sammen om et deFacto I/S og vil kunne hæfte fælles solidarisk for evt udgifter (inkl. krav for fra dem i hjælper hvis de mener de mistede filer eller andet skete) Ellers er ansvaret bare den af jer der udfører det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan undgå skatten, hvis I gør det for hyggens skyld, altså frivilligt :-) Husk, at I er i skarp konkurrence med mange biblioteker og Ældrehjælpen, som faktisk også kommer ud til folk. Ring evt. til mig, jeg har selv hygge-succes med https://www.facebook.com/OldeIT/ (www.oldeit.dk), som af gode grunde ikke blev en succes blandt ældre, der havde udfordringer nok med at komme i gang :-D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

Der er et voldsomt behov for den ydelse og I skal helt normalt

fakturere og regnskabsføre de ydelser I leverer med mindre I holder

jer under 50.000 grænsen, som John Hannover beskriver.

Hvis I har ork og får godt fat, vil jeg anbefale jer at overveje at etablere

en egentlig Socialøkonomisk Virksomhed.

Mange kommuner vil se på jeres virksomhed med stor velvilje.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Kan du evt. Uddybe, fordi selvfølgelig holder vi os under 50.000 i året men derfor skal vi vel stadig fakturer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj absalon:

Hej.
Kan du evt. Uddybe, fordi selvfølgelig holder vi os under 50.000 i året men derfor skal vi vel stadig fakturer

tror bare det var lidt sjovt formuleret for ja - I skal føre regnskab helt som alle andre - uanset CVR eller ikke og I skal benytte udvidet selvangivelse som udgangspunkt også (det må I bede skat om da de ikke ser i driver virksomhed uden CVR) - småbeløb kan til nød ryge i rubrik 15

Virksomhed driver i - og er i 2 så er det et defacto I/S med fælles solidarisk hæftelse, også uden CVR - virksomhed driver man, når man foretager sig noget erhvervsmæssigt med indtjening for øje - med eller uden CVR
Kravet om over 18 - gælder f.eks også for at optræde som virksomhed uanset man gør det uden CVR

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Undrede mig også lidt over det.
Det du skriver giver god mening, og jeg har selv undersøgt lidt op på det.
Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)