Hej alle aminoer. Vi har nu brugt over et år på at udvikle et site www.xvacanza.com Sitet henvender sig til brugere der ønsker et billigt ophold i et sommerhus eller en feriebolig, samt til udlejere af sommerhuse og ferieboliger. Om xvacanca.com: Vores mission er at formidle de bedste og billigste ferieboliger for vores brugere, således at ALLE får råd til mindst én ekstra ferie hvert år. For vores udlejere er missionen, at alle får maksimeret udlejningen af deres ferieboliger, og dermed opnår en bedre økonomi. Brugere / Bydere / Gæster: Udlejere: Er der nogen her der har forslag til hvordan man hurtigst og bedst får budskabet spredt og markedsført? Pft. Mvh Hensel |
Hej Hensel
Det handler om at være der, hvor din målgruppe er. Du kan evt. lave en søgeordanalyse, så du kan finde ud af, hvordan folk søger efter sommerhuse - søger de efter "udlejning af sommerhuse"? Så kunne det være disse ord, du skal skrive på din side. Dermed kommer du højere op på google og bliver derfor mere synlig. Yderligere tips om SEO vil jeg lade op til SEO-eksperter - det er ikke min stærkeste side. Også Google Adwords kan sikkert være en mulighed.
Mht. Facebook har jeg et godt råd, som jeg selv har brugt med stor succes. Min jobportal henvender sig nemlig også til forkellige kundegrupper - virksomheder, der søger ungarbejdere og unge, der søger job. Derfor har jeg lavet 2 facebooksider - en til den ene mål gruppe og en anden side til den anden målgruppe. Det giver mig mulighed for at fange besøgende nemmere. Dette kan du også implementere - lave en side for dem, der vil udleje deres sommerhus og en side til dem, der ønsker at leje et sommerhus.
Facebook kan også bruges til opdateringer - hver gang, der kommer et nyt sommerhus til leje på siden, så del det på Facebook; det er genialt og spreder VIRKELIG budskabet ud til mange. Facebook er på mange måder en trojansk hest, eftersom ens venner ser det, hvis jeg f.eks. liker et opslag om et sommerhus fra jeres side.
Ellers så skal du have held og lykke med portalen. God arbejdslyst. :-)