Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

panik moms

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har for et par år siden startet et cvr nr. firmaet tjente ingen penge overhovedet og stod bare hen bliver senere lukket ned nu får jeg af vide jeg skylder 100k i moms selvom ingen penge er tjent. jeg fik sat det ned til 50k med det samme men fordi resten er over 3 år siden kan jeg ikke selv gøre resren men sagen skal tages op

bliver det et problem at få slettet det selvom det er over 3 år siden. det kan vel ikke passe jeg skal betale moms for noget jeg ikke har tjent ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

clkoc14:
bliver det et problem at få slettet det selvom det er over 3 år siden. det kan vel ikke passe jeg skal betale moms for noget jeg ikke har tjent ?

Det kan blive op af bakke når vi er over i reglerne om ekstraordinær genoptagelse. Vi er her over i skatteforvaltningslovens § 32, stk. 1, hvor det umiddelbart er nr. 4, som den du skal hænge din hat på. Efter den kan SKAT giver tilladelse til ændring af momstilsvaret /godtgørelsen som følge af, at der foreligger særlige omstændigheder. Desværre er passivitet ikke en "særlig omstændighed" som udgangspunkt.

Da du blev momsregistreret sagde du også ja til nogle pligter. Dem har du så misligeholdt og det har så en konsekvens i dag......

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Da du blev momsregistreret sagde du også ja til nogle pligter. Dem har du så misligeholdt og det har så en konsekvens i dag...

Ja, det var nok dén moraliseren, ts havde brug for.

Du må kontakte Skat og spørge. Hvis du allerede har gjort det, kan du ringe til en advokat og tjekke op på det. Jeg kan ikke forestille mig, at det koster noget at spørge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Udfordringen er at "ekstraordinære omstændigheder" fortolkes meget restriktivt. Vi taler eksempelvis om at man som følge af sygedom har været forhindret i at indsende angivelser.

Det koster ikke noget at søge om ekstraordinær genoptagelse men udfordringen er for trådstarter at argumentere for at der foreligger ekstrsordinære omstændigheder.

Men jo tag chancen og se det som en lodseddel med lille gevinstchance - meget lille.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)