Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

suspended 10 firmasider

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 10 firmaer, store og små, hvoraf en del også har webshop med i hjemmesiden,hos en ung gut, der egentlig har lavet et flot stykke arbejde, har fået betalt sit arbejde på forhånd og halve og hele år frem. iflg. cvr. er firmaet i DK, men reelt sidder den unge danske gut, under varmere himmelstrøg. Det har han ikke lige nævnt noget om da vi indgik aftalerne.

nu har vores sider været nede 2 gange, og sidste gang fordi han ikke betaler til chosting.

Han er umulig at komme i kontakt med, lade os sidde og vente i tlf. med musik på, reagerer ikke via hans egent support på hans side, hans chat på siden, fb- side- besked har han læst. alm. mails ingen reaktioner :-(

Nogle god råd til, hvad filen vi gør ? et af firmaerne har fået genåbnet, så vi har vores sider til d. 27.okt. men det jo ærlig talt lidt kort tid til nyt, med store webshops, for nogles vedkommende.

Kan siderne uden videre flyttes over til anden firma ?

Penge retur ?

Sagsanlæg ?

er lutter ører for gode forslag,

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du jo ikke så meget specifikt, men det er muligt at flytte det hele.

Problemet er bare at data går tabt. De kan ikke flyttes, sådan uden videre. Det bedste ville være at finde en løsning med jeres unge gut. Hvis i lukker hans firma og det hele ligger på hans server er jeres arbejde spildt. Eller kan være det.

Prøv at få fat i et solidt og godt dansk firma og hør hvad de siger. Du kan jo godt forhøre dig omkring. Men det kræver at du handler hurtigt, hvis det er så galt som du beskriver.

Husk lige at se om i selv har rettigheder på arbejdet på hjemmesiderne. Mere så din unge gut ikke kommer rendende bagefter, hvis i flytter til et nyt sted.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har selv i sin tid være lidt i sammen sag. da jeg i sin tid brugt et lille hosting firma, men fandt første ud af det for sent og med et var alt væk.

og kan kun sige få tage nåde backup af alt det du kan her og nu.. sådan at du kan mindske dit tab..

her efter ville jeg nok start med at tale med chosting og høre om de har lyst til at hjælp jer kunder. og bliv så flytte over til jeres eget webhotel

ellers er der kun en vej frem og finde et mere seriøs firma og få alt lagt op hos dem. men desværre er det ikke unde tab. 

hvis i har adgang til ftp så er det bare at få download alt det i kan.. samt adgang til database for at få data..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ang sagsanlæg og penge retur

skal du nok ikke forvente det bliver nemt da du selv siger at den person er i udland, og kan enden med at koste jer en masse penge i stedefor..

så prøv at få alt det data i kan sådan at i kan genskab jeres data på et ny udbyder.

Tilmeldt 31. May 16
Indlæg ialt: 36
Fra  Adshelp Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at kontakte der hvor siderne er hosted hos og forklar sagen. Mon ikke de kan hjælpe, så i kan flytte dem et andet sted hen?

www.adshelp.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis beobeo.dk er en af de webshops, så kan jeg oplyse at det ligger hosted hos firmaet: https://www.nforce.com/

Prøv evt. at kontakte dem, ift. at få direkte ftp/database adgang ved at du beviser at du ejer domæne, firmaet osv.,  og hvis ikke muligt, så forsøg at få data udleveret - eller dem til at kontakte ham der har lejet serveren hos dem.

Derudover er det en Wordpress+Woocommerce løsning, så tag fat i en ny hosting udbyder som kan hjælpe med at få dette overflyttet. Der er sikkert nogen her på Amino der kan klare det, måske meebox?

Alternativt find en php/wordpress/woocommerce udvikler, som kan hjælpe jer med hele processen ift. at få flyttet til en ny host.

Hvis en udvikler/nyt webhotel skal hjælpe jer alle 10, kan der sikkert laves en god mængderabat, da arbejdet vil være meget ensartet, når først der er flyttet én.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

beo:
Kan siderne uden videre flyttes over til anden firma ?

Penge retur ?

Sagsanlæg ?

Først skal I have skaffet jer adgang til jeres hjemmesider/webhoteller, så I kan få taget en backup af jeres hjemmesiders indhold og databaser.

Kræv administrativ adgang til hjemmesiderne og webhotellernes backend.

Herefter, når I har sikret jeres hjemmesiders fortsatte eksistens og drift, kan I tage et eventuelt efterspil.

I kan jo forsøge at tage det retslige med ham, når jeres hjemmesider er i sikker havn hos en professionel udbyder, og hvor der tages backup.

Men, er det en ung fyr, som I vurderer, at eventuelle økonomiske krav ikke vil kunne indrives, så lad det ligge og kom videre.

Det er selvfølgelig surt betalte lærepenge. Men vær i så tilfælde glad for, at I har reddet det vigtigste, jeres hjemmesider.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

beo:

Kan siderne uden videre flyttes over til anden firma ?

Træls situation.. 

Dette afhænger meget af den pågældende aftale som I har lavet med jeres nuværende udbyder, samt hvilke CMS jeres webshops og hjemmesider er udarbejdet i. Som udgangspunkt burde I uden problemer kunne flytte til en ny leverandør, uden at I selv behøver at gøre det store. Problemet kan opstå hvis den nuværende udbyder har valgt at sætte begrænsing på jeres rettigheder - både teknisk og juridsk. 

Du er meget velkommen til at sende mig en uforpligtende mail med direkte links til jeres løsninger, samt en evt. forklaring omkring det setup i pt. har kørende. Så vil jeg forsøge efter bedst evne at rådgive dig i forhold til dine muligheder for flytning. 

Såfremt jeres løsninger evt. er lavet i WordPress, Prestashop eller lignende, så burde I godt kunne få flyttet løsningerne til en dansk baseret og troværdig udbyder. 

Kan fanges på mail simon@erhvervshjemmesider.dk, hvis det måtte være aktuelt for dig. 

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Min ide ApS Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså ikke så svært som nogle her gør det til.

Få fat i den host hvor de sider ligger, det kan du nemt finde ud af ved et DNS opslag. Herfeter sender du dokumentation til dem at det er jeres og så må du tilbyde at I betaler direkte til dem fordi den anden er en fløjet fugl.

Oftest vil der være installeret CPanel, WHMC eller andet på serveren, er der det er det rigtig nemt at flytte alle sider hurtigt samt ALLE data. Du kan kontakte forskellige hosting firmaer i DK jeg tror de er overdreven dyre men prøv bare, spørg dem om et tilbud på at flytte siderne for jer.. bliver det for dyrt så prøv Tysklan eller England. Jeg kender op til flere bund solide hosting selskaber som flytter alle sider gratis og det på ganske kort tid.

Men der skal selvfølgelig være adgang til siderne, det man kalde ROOT adgang! Er den nuværende host udenlandsk er jeg overbevist om at det er en smal sag.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

fionix:
Herfeter sender du dokumentation til dem at det er jeres og så må du tilbyde at I betaler direkte til dem fordi den anden er en fløjet fugl.

En professionel hostingudbyder udleverer ikke bare indhold fra et webhotel, fordi en kommer og dokumenterer ejerskabet af domænet.

Du "tror" at danske hostingudbydere er "overdreven dyre". Hvad bygger du dog det på? 

De 10 virksomheder, der har deres hjemmesider liggende udenfor kontrol og som ikke har adgang til deres data, bør hyre en professionel til at løse denne opgave, og så kan de jo deles om regningen bagefter, når de alle er i sikker havn.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)