Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-conomic spørgsmål

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nødvendig for os at bruge e-conomic, hvilket er gået ok selvom jeg står for det selv indtil videre. Men der er to situationer jeg ikke helt kan gennemskue hvordan jeg skal korrekt bogføre:

1. Jeg køber en ting for 5000 kr til firmaet (lægger ud), firmaet får den og udbetaler 5000 kr til mig. Det er noget med at jeg så skal have en konto, men kan ikke helt gennemskue hvordan jeg skriver det korrekt ind, specielt hvis beløbene ikke helt stemmer undervejs, men først bliver afstemt senere. (hvis f.eks. jeg køber noget lige op af regnskabsafslutning og firmaet først refunderer i det nye regnskabsår)

2. Vi har en paypal konto som vi også bruger til at betale med. Men hvis vi køber noget til 200 euro og paypal konverterer det til danske kroner, men der er ikke nok penge på paypal kontoen til at betale hele regningen så 800 kr af de 200 euro haves på vores konto. Hvordan bogføres dette? (har paypal konto i e-conomic)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ved køb bogføres debet køb kredit mellemregning privat indskud (hvis personlig virksomhed og ellers kredit samme bare under kortfristet gæld hvis selskab)
Det gøres på købs dato. 
Når firma refunderer bogføres debet mellemregning kredit firma bank på den dato

2

Debet køb og det som trækkes på paypal kontoen på den konto og resten på den bankkonto hvor resten vel så trækkes - i to linjer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps. Send en mail, hvis jeg skal vise dig det via Teamviewer.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 19. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Fra  Midtjysk Revision ApS Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det kan jeg fint hjælpe med. Vi tilbyder pt. de første 2 timer gratis. Se evt. mere på www.midtjyskrevision.dk 

Du kan evt. give mig adgang til din e-conomic så kan jeg nemt sætte det på plads gratis. Søg efter Midtjysk Revision under administratorer.

Mvh.

Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)