Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vikarbureau ønskes

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun sige at der for 8 - 12 måneder sin var kæmp interesse for vikarfolk indenfor byggeri/håndværk. Men det er vigtigt at kende folk indenfor branchen kan jeg forestille mig.

Thomas

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

...

Ilove22... Lidt tyndt at underbygge alle de eksisterende foredomme mod østeuropæisk arbejdskraft med en tre år gammel artikel fra et fagblad der kun ser sagerne fra én side.

Jeg har gennem fire år benyttet arbejdskraft fra baltikum (bl.a. også via det omtalt Baltic Workforce). Det har i den grad været en meget blandet fornøjelse, men man må heller ikke glemme at der er tale om folk fra et land der slet ikke har rystet de kommunismen af sig. De er godt på vej og i de to år jeg har jævnligt har besøgt eksempelvis Litauen, ser man synlig forandring fra gang til gang. Bestikkelse, snyd og mistro er stadig en del af hverdagen, og holdningen er (ligesom hos mange danskere, der eksempelvis betaler for sort arbejde) at det er smart at snyde - men dumt at blive opdaget.

Grunden til at jeg selv benytter medarbejdere fra østlandende er at det ikke er muligt at finde dansk arbejdskraft til de opgaver jeg skal have udført. På 6-7 måneder hvert år skal jeg bruge ca. 25-30.000 arbejdstimer, men derefter har jeg igen lavsæson. Ved at bruge østarbejdere er der flere vindere, end hvis jeg brugte dansk arbejdskraft. Det skal nævnes at de folk jeg har på opgave i Dk får udbetalt ca. 17.000 kr om måneden efter skatter mv. i Litauen. Til sammenligning har jeg en sekretær ansat på fuld tid i Vilnius. Hun får udbetalt under 5.000 kr. Det er korrekt at leveomkostningerne i danmark er højere, men uanset hvad, så betyder det at jeg hvert år sender glade medarbejdere hjem til deres familier med 1½ årløn efter.

Min holdning er at dem, der øffer over østeuropæisk arbejdskraft er de mennesker der har Janteloven hængende over sengen og som helst ikke står ud af den, hvis der er udsigt til mere end 37 timers arbejde om ugen.

En allersidste bemærkning i denne forbindelse. Der ER mange brådne kar i vikarbranchen - uanset hvor deres medarbejdere kommer fra. Det er super ærgeligt at de gør tingene besværlige for så mange andre.

.... Tråden om selve vikarbureauet er vist kommet lidt af sporet, men jeg kan kun opfordre til at klø på. For hvert hæderlige vikarbureau der opstartes kan man jo håbe at 10 svindlere falder:-)

 

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Stick out tongue Jeg overvejer at starte et vikarbureau op er der nogen der har timepriserne ca for sosuhjælpere ssaer og ufaglærte x moms ???

Hvis der sidder en og brænder for at hjælpe mig med at blive momsreg mm sig bare til Hilsen Hanne

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne,

Hvis du kun er på stadiet hvor du "overvejer" at starte virksomheden, bør du have fokus på langt mere væsentlig ting end det lavpraktiske. Momsregistrering tager ganske få minutter hvis "mm" betyder stiftelse af selskab er det vigtigt at du først og fremmest ligger klar med en forretningsplan.

Jeg er hellere end gerne behjælpelig, men som sagt bør du absolut tage fat i tingene i mere struktureret rækkefølge.

God vind - Lars

 

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej lars vil meget gerne have hjælp *S* overvejer ikke nok forkert formuleret min plan er start 1 dec det der kniber er om jeg skal have en revisor til at hjælpe fra start , ang skat moms mm .

Er pt igang med hpside mm papirer klar til moms .  laver det praktsike først, vil starte op kun med mig selv, evt andre der selv skal være moms reg *S* Hanne

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har fastsat en dato der hedder 1.december, har du masser af tid til at skrive en ordentlig forretningsplan. Ligeledes er der flere iværksætterkurser, hvor du kvit og frit kan få rådgivning mht revisor og de øvrige ting du forespørger.

 Søg blot på iværksætter, eller opstart af virksomhed, så finder du alle mulige tilbud om opstartshjælp.

Pøj pøj

Lars

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Fra Brædstrup
Tilmeldt 24. Nov 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ferringi,

 

Så er vi kommet forbi 1.december. Hvad er status? Har du fået gang i butikken?

Mvh Lars

Med venlig hilsen Lars Young Mogensen - www.tylco.dk

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

JB Vikar

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til Jorden. Vi har savnet dig. 😂

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)