Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opretter man Western Union konto som selskab? (Er til køb af varer i Kina)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Da jeg køber produkter i Kina, vil det være en kæmpe hjælp at få en Western Union konto.

Hvordan får man en erhvervskonto?

Jeg vil ikke oprette mig som privatperson, men som selskab, da mine køb foregår via mit selskab.

Normalt købe jeg med PayPal, men Western Union er langt billigere, da gebyret for Paypal er voldsomt. Desuden er det ikke alle kinesiske firmaer, som tager imod Paypal-betaling.

Jeg har google og forsøgt at læse om det, men intet er nævnt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Jeg vil klar fraråde at du bruger Western Union, da du risikere at blive snydt.  Hvorfor bruger du ikke en almindeligt bank overførsel?

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Fordi virksomheder i Kina, som regel ikke tager imod direkte bankoverførsel.

Det er PayPal og især Western Union

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreativ iværksætter:

Fordi virksomheder i Kina, som regel ikke tager imod direkte bankoverførsel.

Det er PayPal og især Western Union

De firmaer jeg handler med i Kina, de tager alle imod bankoverførsler, faktisk foretrækker de disse fremfor Paypal og Western Union, da de er dyre og mere besværlige, dog er pengene der med det samme... Men det kan opvejes med en smule planlægning, da en overførsel til Kina idag kan klares med et par bankdage...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreativ iværksætter:

Hej Ravn.

Fordi virksomheder i Kina, som regel ikke tager imod direkte bankoverførsel.

Det er PayPal og især Western Union

Har efterhånden arbejdet 8 år med Kina/Asien, og har aldrig oplevet nogle firmaer som insisterede på WU. Derimod er det konsekvent et ønske fra scammere, så pas på dig selv :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreativ iværksætter:
Fordi virksomheder i Kina, som regel ikke tager imod direkte bankoverførsel

Alle seriøse leverandører i Kina modtager bankoverførsel.  Tager de kun imod western Union / PayPal lugter det at svindel, så pass på du ikke kommer galt afsted.

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar.


Det skal dog siges, at jeg har handlet med rigtigt mange leverandører, og der har aldrig forekommet svinel.

Det er altid enten PayPal eller WU, som de kræver.

Det er køb af billige elektroniske apparater såsom overvågningskameraer og anden gadget.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreativ iværksætter:

Hej Ravn.

Fordi virksomheder i Kina, som regel ikke tager imod direkte bankoverførsel.

Det er PayPal og især Western Union

det er så ikke korrekt hvis vi taler rigtige firmaer. Har haft samhandel med Kina i 100 mio årligt størrelsen som mit ansvar tidl og

Der findes visse små som ikke vil have bankoverførsel. Det er ofte de samme som benytter EN faktura til told og en til betaling

De kræver PayPal eller WU og årsagen er skattesvindel som er meget udbredt

Det samme, hvis de enkle gange benytter bank, kan kendes på, at banken ikke står i deres firma registreret navn, men i et eller andet privat

Det handler først og fremmest om, at disse svindler Kina for skat. Det gælder langt fra ALLE - men ja, der findes bestemt nogen der lever sådan i Kina. Det er IKKE de mest seriøse dog, OG de kan knaldes og Kina KAN inddrage også udlændinge hvis de mener de medvirker til svindel (ex to fakturaer - bevidst overførsel til andet end virksomhed selv)

Det KAN ske i udlandet, men sker ellers ved sanktioner mod ens virksomhed i selve Kina - bremser i told og andet

Det betyder ikke, at alle med paypal snyder men kravet om WU og nægtelse af bank, skal holde en lidt opmærksom

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Apr 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mange tak, for et ekstraordinært godt svar, John!

Hvis man kunne give karakter for dit for dit svar, så havde du fået et 13-tal Yes

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)