Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CE godkendelse

Side 1 ud af 2 (14 indlĂŠg)
Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
IndlĂŠg ialt: 87
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

PĂ„ forhĂ„nd ved jeg godt, at der er skrevet en del trĂ„de her inde som omhandler mit emne, men jeg synes ikke rigtig de giver de svar som jeg Ăžnsker at fĂ„ svar pĂ„ 😊

Jeg har lÊst pÄ sikkerhedsrÄdet, at det er producentens ansvar at fÄ de produkter som skal CE mÊrkes godkendt.

SÄ jeg skal lige hÞre fra de kloge hoveder om det betyder, at hvis jeg eksempelvis skal sÊlge elektronik apparater som segboards og lignende, at jeg ikke skal sÞrge for at produkterne er CE godkendt hvis jeg bare skal sÊlge produkterne gennem en webshop, eller er det mig som har forstÄet det forkert?

Hilsen Ivan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
IndlĂŠg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sælgers klare ansvar ikke at sælge noget der ikke er ægte godkendt - ikke er falsk varer - kopivarer - og ikke med falske CE mærker eller noget som helst andet og sælger der hænger på alt i den forbindelse. sælger kan så henvende sig til producenten og se om han kan få dækket sit tab/bøde/erstatning osv men overfor købere - er det altid sidste sælger i leddet som har hele ansvaret (ellers kunne kunder jo ikke ane hvor du skulle henvende sig)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
IndlĂŠg ialt: 87
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusind tak for dit svar - ved du hvor jeg kan finde de forskellige retningslinjer inden for CE godkendelse af elektronisk apparater ? 😊

Hilsen

Ivan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
IndlĂŠg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
IndlĂŠg ialt: 1876
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er helt forkert at det er producentens ansvar at CE mærke.  Det er den "som bringer produktet på markedet" og det er ikke nødvendigvis lig med sælgeren.

Hvis en virksomhed importerer ikke CE mærket udstyr må det ikke bruges før det er CE mærket og det er brugervirksomheden der er ansvarlig for at produktet vedbliver at være CE mærket (hvis der er ændringer)

Hvis du køber i EU behøver du ikke selv at lave mærkningen men i der skal være brugsanvisning på lokalsprog.

Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
IndlĂŠg ialt: 87
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for dit brugbare svar. Men nu nÄr du selv nÊvner det med, at hvis jeg importere noget fra et land, f.eks. Kina, hvor produktet ikke er CE mÊrket, sÄ er det mit ansvar at fÄ det CE godkendt fordi jeg skal sÊlge det videre - men sÄ er det her jeg tÊnker, sÄ det man gÞr i sÄdan situation er, at man lÊser reglerne igennem og sÞrger for at produktet "opholder" sig inden for de skrevne regler, og kan man sÄ bare gÞre det CE mÊrket hvis produktet gÞr det ?

Eller skal man sÞge om, at fÄ det godkendt et bestemt sted?

Hilsen

Ivan

Tilmeldt 3. Feb 06
IndlĂŠg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 11. Sep 14
IndlĂŠg ialt: 87
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lĂŠst diverse links som du har sendt, men jeg er stadig en smule smĂ„forvirret, og det er derfor jeg spĂžrger herinde. Vil gerne hĂžre fra personer som har lidt erfaringer med emnet 😊

Ivan

Tilmeldt 3. Feb 06
IndlĂŠg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

 

Hvad er det du er forvirret over?  Det er da ikke så svært at forstå at du som importør ene og alene er ansvarlig for om dit produkt overholder et evt. krav til en CE mærkning. 

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
IndlĂŠg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ivan, 

Skal ikke være en lyseslukker, men hvis du har behov for at spørge til CE på det helt grundlæggende niveau vil jeg råde dig til at holde dig langt fra at importere noget som helst der skal bruge andet strømkilde end et standard Duracell batteri. Som importør ind i Europa er du ansvarlig for overensstemmelseserklæring (ce) og hermed ligger produktansvar og risiko hvis dit produkt foranleder personskade, brand osv. 

Så find dig heller et kinesisk segway firma der allerede har europæisk distributør som du kan handle med. Din købspris bliver selvfølgelig højere men til gengæld fjerner du en betydelig risiko og når din virksomhed og din tekniske og handelsmæssige viden/erfaring er bliver lidt tungere kan du overveje at gå direkte til det vilde vest i Kina :)

/Martin 

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlĂŠg)