Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart afvirksomhed - ansætte fleksjobber

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Dette er min første indlæg her, jeg forsøger at gøre mit spørgsmål kort og præcis. 

Jeg er ansat i fleksjob men da det ikke er lykkes at finde et sted hvor de kunne ansætte mig til det jeg er uddannet til er jeg her efter 5 år ude i nye muligheder.

en løsning kunne være at min mand starter en virksomhed op og ansætter mig. men hvordan er reglerne omkring dette? 

jeg ved at andre har succes med at gøre det på den måde, men om min mand skal have et firma op at køre inden han ansætter mig? Jeg vil blive ansat pr provision. Hvilken selskabsform skal vi vælge? Det er et fIrma uden varelager da det er coaching og lektiehjælp

jeg håber der er en spm kan besvarer mine spørgsmål eller måske henvise til en der kan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke om du kan være flexlønner i personlig virksomhed hos din mand - det må du høre flexløn om - hvis ikke andre ved det

Ellers taler vi jo et selskab som IVS eller ApS - som så ikke er helt gratis at drive - f.eks. 2 x arbejdsskadeforsikring lovpligtig uanset løn og omsætning + ofte en vis pris for bankkonto+ jeg ved ikke om I klarer årsrapport og selskabsselvangivelse.

Samtidigt vil det kunne have indflydelse på din mands dagpenge - (som han ikke kan få mens han har IVS) Du kunne også undersøge om du kan ansættes i et selskab du selv ejer, men jeg tvivler