Følger CVR nummer ved et ejerskifte på et ApS? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. "

Følger CVR nummer ved et ejerskifte på et ApS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 48
Tilmeldt 7. nov 09
Indlæg ialt: 12

Skrevet 09-10-2016 kl. 10:45

Hvis jeg har et ApS selskab som ejer en grillbar og denne skal sælges til ny ejer?... følger selskabets CVR nummer med i salget eller skal den nye ejer have et nyt CVR nummer?

Amino-karma 5.261
Fra Odense C
Tilmeldt 21. nov 05
Indlæg ialt: 1.144
Amino Plus
Mattias
Fra Skovhøj Ejendomme ApS
Skrevet 09-10-2016 kl. 10:54

Det kommer helt an på hvordan I handler. Hvis I handler aktiverne ud af ApS'et, så skal vedkommende have nyt CVR-nummer. Hvis du sælger ham alle anparterne i ApS'et, så beholder han samme CVR-nummer.

Søg evt. efter "overdragelse af anparter". Selv ville jeg ikke lave sådan en manøvre uden at have en advokat med inde over.

Venlig hilsen
Mattias Skovhøj

Producent af kosmetik i Lux Group, derudover udlejer jeg erhvervsejendomme primært i Odense.

Amino-karma 48
Tilmeldt 7. nov 09

e.i.a
Skrevet 09-10-2016 kl. 11:43

Tak for svaret :)

Amino-karma 148.010
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 31.496
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 09-10-2016 kl. 11:55

I bør overveje proff hjælp i handlen så der ikke siden bliver diskussion om ting køber eller sælger ikke lige vidste - såkaldte skeletter i skabet

Nå i alle fald, ja CVR følger med hvis anparterne sælges - Hvis kun aktiver sælges følger det ikke med, men sælges så til en ny CPR eller CVR - med moms hvis det er aktiver uden aktiviteten og uden moms hvis det er alle aktiver inkl aktiviteten. Det sidstnævnte kan give flere skatte spørgsmål + alle aftaler skal laves om til nye ejer -  end hvis blot anparterne sælges og CVR og alle aftaler følger med

vh John Hannover

Amino-karma 48
Tilmeldt 7. nov 09

e.i.a
Skrevet 09-10-2016 kl. 12:06

Tak John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Besøg vores andre hjemmesider :
lll