Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sige op, uden at komme i karantæne?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tænk dig rigtig godt om.

Jeg er endelig, efter mere end 4 år, sluppet ud af dagpengesystemet, og endte i april i år med at stå helt uden nogen form for indtægt!

Dropper du ud af jobbet, og melder dig ledig, ender du "kløerne" på hhv. jobcenter og a-kasse, som, naturligvis, stiller krav til dig.

Tro mig; det er ikke nogen dans på roser at være en del af det system.

Bliv i dit job og søg alt hvad du kan efter noget andet.

Ja, det er surt når man ikke trives med sit job, men det giver dig trods alt en indtægt OG friheden til selv at bestemme antallet af dine ansøgninger.

Søg evt. efter et andet job, som måske ikke lige er dit endelige mål, men som kan være bedre for din psyke indtil du finder din rette hylde.

At melde dig syg er ikke nogen bedre ide. Der vil du også meget hurtigt blive "jaget vildt" fra jobcenter/kommune, som vil have dig tilbage i job så hurtigt som muligt.

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved udmærkede godt at det at være ledig idag, ikke er sjovt. Man skal kommer til møder, skrive 2-3 ansøgninger om ugen, stå til rådighed nærmest 24/7 osv.. Men det er trods alt bedre end at være i et job men ikke trives med vil jeg mene. 

Det er korrekt jeg selv kan bestemme mit antal af ansøgninger når jeg er i job, men det er blive tvunget til at skrive mindst 2-3 om ugen, gør mig bestemt ikke noget, det giver mig blot en god grund til at få sendt endnu flere ud, også også have tiden til at lave nogle ordentlige ansøgninger. :-) 

Men tak for dit input. :) 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim.

Ville nok lige tænke mig lidt om, hvad jeg skriver på Amino, en ny arbejdsgiver læser også med.

Google: Kim Bødker

Held og lykke med at finde et nyt job!

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:

Jeg ved udmærkede godt at det at være ledig idag, ikke er sjovt. Man skal kommer til møder, skrive 2-3 ansøgninger om ugen, stå til rådighed nærmest 24/7 osv.. Men det er trods alt bedre end at være i et job men ikke trives med vil jeg mene. 

Det er korrekt jeg selv kan bestemme mit antal af ansøgninger når jeg er i job, men det er blive tvunget til at skrive mindst 2-3 om ugen, gør mig bestemt ikke noget, det giver mig blot en god grund til at få sendt endnu flere ud, også også have tiden til at lave nogle ordentlige ansøgninger. :-) 

Men tak for dit input. :) 

Ikke for noget Kim. Men jeg havde en diskussion for et par dage siden, ovenpå sagen med kontanthjælpsmodtagerne som ikke ville tage et taxijob. Og jeg tager gerne en diskussion mere, forhåbentligt er du mere fornuftig end den anden. 

Synes du selv det er ansvarsfuldt overfor dine danske medmennesker, at ville sige dit job op for at gå på A-kassen, når du faktisk allerede har et job og kan forsørge dig selv? Det kan godt være at du har betalt ind til A-kassen i en årrække. Men en A-kasse står for Arbejdsløshedskasse. Og sådan rent specifikt, må det vel betyde, at det er en kasse for arbejdsløse. 

Ved at sige op, har du i princippet selv gjort dig arbejdsløs. Så siger de nuværende regler at du ryger i tre ugers karantæne. Men hvis det var mig som lavede de regler, så skulle det slet ikke være muligt at modtage penge fra staten, når man vælger selv at sige op og gøre sig selv arbejdsløs. Og så kan vi vel godt blive enige om, at de penge det koster at være med i en A-kasse, ikke rækker langt hvis du skal hente 17-18.000 i dagepenge om måneden, ikke? På én eller anden måde, bliver du dermed en økonomisk byrde for fællesskabet. 

Hvis du er nogenlunde ansvarsfuld overfor andre mennesker, så beholder du det job du har nu - helt indtil den dag du finder et andet job. Så tjener du dine egne penge, forsørger dig selv og kan se dig selv og andre i øjnene.

Det kan godt lyde lidt hårdt det jeg skriver - og det er det også. Men vi kommer bare ikke fremad økonomisk, hvis det er denne forkælede holdning som vi danskere har. 

Fra Vojens
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 100
Fra  Humlepusheren.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skriver, at det er hårdt at være arbejdsløs, men trods alt bedre end at være i et job, du ikke trives i.

Jeg er slet ikke enig. Jeg har været arbejdsløs, jeg har været i et elendigt skodjob med lavere løn end dagpenge, og jeg har været i job med ansvar, hvor jeg ikke trivedes, og var ved at gå ned med stress. Jeg var også tæt på at knække på et tidspunkt under studiet.
Alligevel var tilværelsen som arbejdsløs absolut det værste, jeg har prøvet. Det skal jeg så vidt muligt ALDRIG prøve igen!

Du har arbejdet hårdt, du fortjener en god øl. Køb den her: Humlepusheren.dk

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Hej Kim.

Ville nok lige tænke mig lidt om, hvad jeg skriver på Amino, en ny arbejdsgiver læser også med.

Google: Kim Bødker

Jo tak, men jeg tænker ikke der er noget farligt i at skrive det jeg skrive, for så havde jeg selvfølgelig ikke gjort det. Jeg er ærlig, og jeg syntes ikke jeg er typen der ikke gider arbejde, men når man har gået i et arbejde man ikke trives i, i lang tid nok, så bliver man desperat og søger hjælpe alle de steder man kan. 

Morten Falk Nielsen:

Ikke for noget Kim. Men jeg havde en diskussion for et par dage siden, ovenpå sagen med kontanthjælpsmodtagerne som ikke ville tage et taxijob. Og jeg tager gerne en diskussion mere, forhåbentligt er du mere fornuftig end den anden. 

Synes du selv det er ansvarsfuldt overfor dine danske medmennesker, at ville sige dit job op for at gå på A-kassen, når du faktisk allerede har et job og kan forsørge dig selv? Det kan godt være at du har betalt ind til A-kassen i en årrække. Men en A-kasse står for Arbejdsløshedskasse. Og sådan rent specifikt, må det vel betyde, at det er en kasse for arbejdsløse. 

Ved at sige op, har du i princippet selv gjort dig arbejdsløs. Så siger de nuværende regler at du ryger i tre ugers karantæne. Men hvis det var mig som lavede de regler, så skulle det slet ikke være muligt at modtage penge fra staten, når man vælger selv at sige op og gøre sig selv arbejdsløs. Og så kan vi vel godt blive enige om, at de penge det koster at være med i en A-kasse, ikke rækker langt hvis du skal hente 17-18.000 i dagepenge om måneden, ikke? På én eller anden måde, bliver du dermed en økonomisk byrde for fællesskabet. 

Hvis du er nogenlunde ansvarsfuld overfor andre mennesker, så beholder du det job du har nu - helt indtil den dag du finder et andet job. Så tjener du dine egne penge, forsørger dig selv og kan se dig selv og andre i øjnene.

Det kan godt lyde lidt hårdt det jeg skriver - og det er det også. Men vi kommer bare ikke fremad økonomisk, hvis det er denne forkælede holdning som vi danskere har. 

Jeg syntes eksemplet som du opstiller med en kontanthjælps modtager som ikke ville taget et taxijob er en lidt anden problematik. Jeg er enig i at det er forkert at personen ikke ville taget det job, jeg ville med glæde tage et taxi job. Der er forskel på at man ikke vil arbejde, også at man  ikke trives i det arbejde man er i, også meget gerne vil finde et andet. Som jeg skriver har jeg søgt lidt, men ikke været heldig endnu. 
Jeg er naturligvis ikke interesseret i at fortsætte i mit job som jeg ikke trives i, på længere sigt vil det resultere i en depression eller lign. og det ønsker jeg på ingen måder da jeg trods alt også gerne vil passe lidt på mig selv, og også gerne skal være glad uden for mit arbejds liv. 

Korrekt det jeg har indbetalt til akassen vil hurtigt slippe op hvis man får 17-18.000 om måneden. Det ændre ikke på overstående. Men jeg er enig i at det vil være det mest optimale at kunne skifte job direkte fra det ''gamle'' 

Fra Vejle
Tilmeldt 14. Sep 16
Indlæg ialt: 40
Fra  Pastaparty.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Bødker:

Jeg syntes eksemplet som du opstiller med en kontanthjælps modtager som ikke ville taget et taxijob er en lidt anden problematik. Jeg er enig i at det er forkert at personen ikke ville taget det job, jeg ville med glæde tage et taxi job. Der er forskel på at man ikke vil arbejde, også at man  ikke trives i det arbejde man er i, også meget gerne vil finde et andet. Som jeg skriver har jeg søgt lidt, men ikke været heldig endnu. 

Jeg er naturligvis ikke interesseret i at fortsætte i mit job som jeg ikke trives i, på længere sigt vil det resultere i en depression eller lign. og det ønsker jeg på ingen måder da jeg trods alt også gerne vil passe lidt på mig selv, og også gerne skal være glad uden for mit arbejds liv. 

Korrekt det jeg har indbetalt til akassen vil hurtigt slippe op hvis man får 17-18.000 om måneden. Det ændre ikke på overstående. Men jeg er enig i at det vil være det mest optimale at kunne skifte job direkte fra det ''gamle'' 

Det synes jeg faktisk ikke at det er. Jeg synes det er nøjagtigt den samme problematik. For det handler om, at du føler at dit arbejde ikke er godt for dig og derfor vil du sige det op og få penge fra det offentlige. Brug dét at du er bange for at blive deprimeret til, at ansøge endnu flere jobs. Du er altså ikke født med ret til et job, men du er født med mulighederne for at få det. Hvorfor tror du at dem som går og plukker ris på rismarkerne i Asien gør det? Fordi de ikke kan få andet - og hvis de ikke besidder det job, så får de ingen penge at leve for. 

Så hånden på hjertet. Vi er enige om, at hvis du ikke fik nogen penge ved at sige dit job op overhovedet, så ville du slet ikke engang overveje det, right? 

Prøv at tænk, hvis alle i Danmark gjorde som dig, når de ikke føler sig tilpas på jobbet. Så ville vi edderma'me have lidt af et underskud i fælleskassen. 

Ville du have gjort det samme, hvis det var din nærmeste familie, som så ville være tvunget til at betale for, at du kan leve når du har sagt dit job op?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

jeg skal ikke ind i moralprædiken om selv det at sige op hvis man mistrives - men helt ærligt: Det er misbrug af et godt system, at bede arbejdsgiver fyre sig, for at undgå 3 ugers karantæne og ja - arbejdsgiver kan i høj grad siden få bøvl for uretmæssig opsigelse - 

Vil du på dagpenge fordi du hader din job, så er det jo lovligt men hav i det mindste ryggrad nok til så at sige op og tage den karantæne, uden at skulle fuske din arbejdsgiver til også at hjælpe dig - det andet er for ringe

Hvad angår andres råd om ikke at skrive for meget på internettet, så kan man kun sige, at det er meget gode råd faktisk. Jeg ville ikke ansætte dig hvis jeg kunne se, du var en der ville kunne bede mig om opsigelse for at komme væk igen - bare for at kunne gå direkte på dagpenge - no-way. Hvorfor skulle en arbejdsgiver tage den ekstra risiko/besvær og måske skulle gå med tanke i baghovedet om, at du nok var lidt besværlig? Jeg ville derfor faktisk selv være lidt forsigtig med at gøre mig kendt på den måde på det store net.

Sig op og kom videre bare, når du ikke kan finde andet arbejde nu mens du er ansat åbenbart

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)