Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger legat/investorer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos. Jeg skriver på baggrund af en ny virksomhed, jeg skal etablere med 2 venner. Jeg ville kort høre om det ville være muligt at finde en investorer, som vil investerer i vores tøj produktion, web-shop, markedsføring m.m. Vi tænker på om et beløb mellem 10.000 - 15.000 tusinde overhovedet er muligt. Vi har rigtig gode idéer mht. markedsføring, og vi regner selv med at vi kan få dette tøj mærke til at blive et anerkendt tøjmærke i Danmark. Med vores ambitiøse tilgang, håber vi på at vi kan få et tilskud. Håber I kender nogen som er villig til at investerer i dette projekt eller kender nogen puljer vi kan søge til.

Mvh

3 unge ambitiøse iværksættere

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Los.Amigos:
Vi tænker på om et beløb mellem 10.000 - 15.000
Skal det beløb dække produktion, webshop og markedsføring? Det lyder ikke af meget.

Hvis i er tre skal i vel bare skaffe 5.000 hver. Kan i ikke spørge jeres familie om et lån. Tvivler på at en investor gider investere så lidt, og hvor stor en andel skulle han så få for det?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 23. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo sådan at vi ikke helt ved hvor meget et budget burde ligge på. Det var bare et umiddelbart gæt, men hvis jeg kan spørger dig, hvor meget burde et budget være for en ny tøj virksomhed? Og et andet spørgsmål er, hvad er den dyreste del af et opstart af en virksomhed? 

Tak for kritikken :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Webshoppen alene skal i minimum afsætte 10.000 til med mindre i selv kan designe den og stå for opsætning.

Hvad produktion angår kommer det lidt an på hvad i vil lave, hvilke materialer og hvor mange forskellige styles. Er det standard ting som t-shirts etc., kan i måske købe det wholesale. Skal i have produceret egne designs vil producenten have en minimum ordre størrelse, men også et minimum antal på de enkelte styles.

Som eksempel får jeg produceret strikvarer i Kina hvor minumum ordren er 20 kg, men inden da bliver i nødt til at få nogle vareprøver hjem så i kan tjekke kvaliteten. Optimalt tager i ud og besøger fabrikken. Jeg ville nok afsætte minimum 50.000, men det afhænger lidt af hvad det er.

Hvis i er hajer til SEO kan i komme et langt stykke vej "gratis", men det tager tid at komme op i søgemaskinerne. Regn med minimum 6 måneder. Ellers skal i betale jer fra det med AdWords og Facebook annoncer. Sæt et par tusind af til det pr. måned.

Det var mit bud, med den sparsomme information i har givet :)

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 23. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tænker på at starte en klar hjemmeside, altså hvor at opsætningen osv er klar, også betaler man et månedligt beløb,. Vil dette være en dårlig idé?

Vores t-shirts skal være 100% bomuld som skal veje 200g, så tænker vi ihvertfald at kvaliteten er i top eller er vi helt gal på den igen? Derudover har vi et spørgsmål som ikke tilhører dette emne, men skal vi have patent/copyright på vores mærke eller navn?

Vi har fundet en kontakt i Polen, som vi er i dialog med lige pt. Dette er en fordel, da Polen er medlem af EU og det vil ikke blive taget i tolden. Hvor at det ift. Kina vil koste X antal kr.

Vi har kontakter til en hel masse kendte sangere, som er et forbillede for rigtig mange unge mennesker i Danmark. Vi vil markedsføre vha. dem, dette vil give et rigtig stort skub, tænker jeg. Og som sagt vi er 3 personer som står bag dette mærke, og det vil sige at vi har en udvidet social kreds, så vi kan få folk til at invitere/dele vores kommende Facebook side. Vi vil derefter se hvordan det går, derefter vil vi skrive til den områdets avis, om at få lavet et interview, derefter vil vi prøve de landsdækkende aviser.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er i jo allerede langt. Producenten i Polen kan vel oplyse jer om pris og MOQ.

Det fint i har en marketingstrategi. Tænker det er et marked med høj konkurrence, så kan i få nogle kendte til at reklamere for jeres brand er i kommet langt.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 23. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sendt en mail.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

med investorer vil jeg bare sig - uanset hvem - lad nu være med at være naiv og få bundet dig på på noget der koster mere end det smager rent ud sagt - Man kan komme rigtigt godt - og rigtigt galt af sted på denne måde

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad byder i selv ind med, af kapital til jeres virksomhed??

Lyder som om i ikke selv vil satse, nogle af jeres egne penge i det..

Tilmeldt 23. Sep 16
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for kritik. Vil det være sådan at vi KAN se frem til en fremtidig gæld, hvis dette er tilfældet? :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)